2025-12-04, 12:59
Medlem
Heijdenberg visade i fjol att hon är bra på höjd. Jag hoppas innerligt att de lämnar kvar henne i Österrike till nästa helg. Skottheim har ingenting i världscupen att göra.
Citera
2025-12-04, 18:22
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Dale brutalt överlägsen i spåret blir VC nästa.
Håll ett öga på 16 ÅRIGE!!!! Letten Rihards Lozbers med 3e åktid!!
Citera
2025-12-06, 11:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Sprint idag igen. Heijdenberg skjuter fullt och leder i mål. Snabbt skidåkande fransyskorna Botet och Henaff med en hel del missar i skyttet. Kan faktiskt räcka till seger men kan ju komma någon sent startande.
Citera
2025-12-06, 11:42
Medlem
AK verkar gå mot segern. Men vad ska hon göra mot Skottheim, som förbättrade sitt pb i Östersund, från 43:e till 40:e plats?
Citera
2025-12-06, 12:48
Medlem
Nu kanske det är en liten säkerhetsåtgärd på hög höjd, men tyder iaf på att AKH har bra koll på hur hon ska lägga upp loppet för att maximera det i slutändan med att vara 36:a vid första mellantiden men också ha femte åktid på första varvet och sjätte totalt. Verkar ha vårdat skotten betydligt mer än i första sprinten till hennes fördel. För att vara såpass svajig på vallen så är hon påfallande duktig på att faktiskt skjuta fullt titt som tätt.

Bra erfarenhet för Tänglander med att tävla på hög höjd men hon är ju uppenbart inte i något större fysiskt slag i nuläget, heller.
Citera
2025-12-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
AK verkar gå mot segern. Men vad ska hon göra mot Skottheim, som förbättrade sitt pb i Östersund, från 43:e till 40:e plats?

AKH kommer nok sannsynligvis til å fortjent ta plassen neste runde, men å argumentere for at Skottheim "har ingenting i världscupen att göra" når hun hadde en topp 5 i fjor og har vært knallsterk i sommer og høst er idiotisk og får meg til å sette deg i samme bås som Tenbagger. Det er vel ikke noe noen ønsker?
Citera
2025-12-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
AKH kommer nok sannsynligvis til å fortjent ta plassen neste runde, men å argumentere for at Skottheim "har ingenting i världscupen att göra" når hun hadde en topp 5 i fjor og har vært knallsterk i sommer og høst er idiotisk og får meg til å sette deg i samme bås som Tenbagger. Det er vel ikke noe noen ønsker?

Din moraliska högfärdighet imponerar inte på mig. Skottheim kan bara prestera i Ruhpolding och Kontiolax, och vad hon gör på rullskidor är ovidkommande för världscupen. Till skillnad från TenBagger argumenterar jag med resultat.
Citera
2025-12-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Din moraliska högfärdighet imponerar inte på mig. Skottheim kan bara prestera i Ruhpolding och Kontiolax, och vad hon gör på rullskidor är ovidkommande för världscupen. Till skillnad från TenBagger argumenterar jag med resultat.

Hva i all verden har moralisme med noe her å gjøre?

Ser lovende ut i herrenes løp. Sjøkvist og Andersson med feilfri skyting og for øyeblikket vil jeg vel si Sjøkvist har sjansen på topp 10 (og WC plass neste runde?) mens Andersson muligens kan klare topp 20 selv om han tapte 30 sekunder på siste 1,9 KM.
Citera
2025-12-06, 15:41
Medlem
Skottheim är tyvärr ett hopplöst fall och bör petas till IBU - där hon bör stanna permanent.

Hon är en åkare som de allra flesta gånger fallerar totalt under press och speciellt när hon får chansen i VC.

Hon har presterat bra på IBU och nationella tävlingar. När hon sedan får chansen på VC så är det (oftast) en helt annan tjej vi ser.

Hon har fått otaliga chanser sedan pandemin och en enstaka framskjuten placering under dessa år, förändrar ingenting. Hon är en medelmåtta som inte platsar i vårt damlag. Hon är inte framtiden heller.

Hon har för stora problem med det mentala, och även om fysiken (ibland) är där, så är det uppenbarligen svårt för henne att öva upp det mentala.

Jag tror det är mycket bättre för alla om hon satsar på IBU under hela säsongen, där hon kan konkurrera om en topp 10 i totalen. Jag ser hellre det än att hon (i bästa fall) harvar på runt 50-strecket i totala VC.
Senast redigerad av Smoben 2025-12-06 kl. 15:46.
Citera
2025-12-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46

Du måste ju väga in ålder och hur Skottheim presterat tidigare i världscupen, oändligt med chanser men ytterst få resultat
Citera
2025-12-06, 15:48
Medlem
SPORTNERD888s avatar
AKH upp i ledning i totalen också även om hon blir chanslös när VC väntar istället😉
Citera
2025-12-06, 15:51
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Henning och Oscar börjar säsongen på en bra nivå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in