De Sverigefinnar jag träffat genom åren har oftast varit sunda, tystlåtna och strävsamma till skillnad från många uppblåsta svenskar. Och när man hör de vilda attackerna i tråden mot vårt broderfolk i öster börjar jag nog tro att de bottnar i att EU-maffian är rädd för nordiskt samarbete.
Finnarna hjälpte väl till att bygga upp vår industri. Och skogsfinnarna. De har varit ett starkt positivt invandrartillskott.
Google
Citat:
Ja, finländare har bidragit till Sveriges industrialisering, särskilt genom arbetskraftsinvandring som stärkte industrier som skogsbruk, gruvor och sågverk i Norrland, Värmland och Bergslagen redan under 1500- och 1600-talen, samt med krigsbarn och senare arbetskraft efter Andra världskriget
Nokiakraschen, bloddopingskandal, fortsättningskriget, euron, Sanna Marin. Allt var nog riggat av globalister för att attackera ett duktigt litet folk som "sköter sig själva och skiter i andra '. 😁
När man som ung skumpade runt i gamla bilar. Vilken nationalitet fixade inte dessa snabbt och till rimligt pris.
...
Så'n här skit utsätter man finnar för. Bild från förra året tror jag. Och det beror inte på att finländare är nassar. Det beror på att eliten som styr Finland och dess militär låter dem paradera med nasseflaggor.
https://media-cldnry.s-nbcnews.com/image/upload/t_fit-560w,f_auto,q_auto:best/rockcms/2025-08/250831-finland-air-force-cc-1209a-da505d.jpg