2026-01-21, 06:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jobbig fobi att ha när man valt det yrket. Hela poängen är ju att kriga sig till en europaplats och stanna i den turneringen så länge som möjligt. Då vill man inte ha en tränare som drar en suck av lättnad när det står klart att laget missar Europa.

Jag är inte raljant utan empatisk med folk som har en psykiatrisk diagnos.
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/strul-nar-halmia-skulle-fa-miljoner-av-mjallby?utm_source=twitter_fk&utm_medium=social&ut m_campaign=fotbollskanalen_nyheter

Så försök till att blåsta småklubb på pengar, inte pröjsa praktikanter och samröre med suspekta agenter. Tur att ni verkar under den mediala radarn. Hade det varit vi eller någon annan klubb hade de utstå massiv kritik.
Citera
2026-01-21, 06:38
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han är tydligen flygrädd så jag antar att väljer sina prioriteringar...
Var tvungen att kolla upp det och det verkar ju stämma.
Citat:
Where most of the rest of internet search information on Riveiro leaves only the bare bones of his story, thankfully more of the flesh was provided in a 2019 interview with Finnish tabloid Ilta-Sanomat.

In it, Riveiro reveals he had a fear of flying so took a 73-hour bus trip from Spain to Finland for his first job as an assistant coach at FC Honka in 2014. He was a childhood fan and adult season ticket-holder and then youth coach of the club from his city of birth and upbringing, Celta Vigo of Vigo in Spain.
https://www.timeslive.co.za/sport/soccer/2022-06-27-pirates-new-boss-riveiro-started-coaching-at-17-and-has-a-fear-of-flying/#google_vignette

Det är alltså en månad tills cupen startar och Gnaget har slutligen skrivit kontrakt med en tränare som väntar någon vecka extra med att ansluta pga sin flygrädsla. Vaska cupen, vaska cupen Aik.
Citera
2026-01-21, 08:48
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/strul-nar-halmia-skulle-fa-miljoner-av-mjallby?utm_source=twitter_fk&utm_medium=social&ut m_campaign=fotbollskanalen_nyheter

Så försök till att blåsta småklubb på pengar, inte pröjsa praktikanter och samröre med suspekta agenter. Tur att ni verkar under den mediala radarn. Hade det varit vi eller någon annan klubb hade de utstå massiv kritik.

Nej nej man försökte absoluuuuut inte göra en fuling utan var "oense om vad avtalet innebar"!!

Jävla småaktiga bönder...
Citera
2026-01-21, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Var tvungen att kolla upp det och det verkar ju stämma.
Citat:
Where most of the rest of internet search information on Riveiro leaves only the bare bones of his story, thankfully more of the flesh was provided in a 2019 interview with Finnish tabloid Ilta-Sanomat.

In it, Riveiro reveals he had a fear of flying so took a 73-hour bus trip from Spain to Finland for his first job as an assistant coach at FC Honka in 2014. He was a childhood fan and adult season ticket-holder and then youth coach of the club from his city of birth and upbringing, Celta Vigo of Vigo in Spain.
https://www.timeslive.co.za/sport/soccer/2022-06-27-pirates-new-boss-riveiro-started-coaching-at-17-and-has-a-fear-of-flying/#google_vignette

Det är alltså en månad tills cupen startar och Gnaget har slutligen skrivit kontrakt med en tränare som väntar någon vecka extra med att ansluta pga sin flygrädsla. Vaska cupen, vaska cupen Aik.
Flygrädsla är ytterligare en sak som går att träna bort/upp med delvis samma teknik, som en del korkskallar började hoppa på mig "för att" jag påpekade att fotbollen ligger långt efter andra sporter gällande att träna psyket...!

Speciellt Göteborgare kanske kommer ihåg att Torbjörn Nilsson hade problem med psyket innan han fick hjälp att träna det och efter det även lyckades i landslaget.
Senast redigerad av Lunkan531 2026-01-21 kl. 10:06.
Citera
2026-01-21, 10:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Flygrädsla är ytterligare en sak som går att träna bort/upp med delvis samma teknik, som en del korkskallar började hoppa på mig "för att" jag påpekade att fotbollen ligger långt efter andra sporter gällande att träna psyket...!

Speciellt Göteborgare kanske kommer ihåg att Torbjörn Nilsson hade problem med psyket innan han fick hjälp att träna det och efter det även lyckades i landslaget.
Du menar på riktigt, inte på skoj, att KBT existerar? Dra åt helvete.
Citera
2026-01-21, 11:17
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Lugna dig nu korkskalle.
Citera
2026-01-21, 11:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Lugna dig nu korkskalle.
Läste en termin psykoterapi på KI på Carmens toalett under sammanlagt en Bowie och en Ken Ring-låt, jag kan mina grejer.
Citera
2026-01-21, 11:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Det är deras smutsiga sportchef Hasse. En riktig skojare. Blanda inte in hybris klubben eller annan personal.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nej nej man försökte absoluuuuut inte göra en fuling utan var "oense om vad avtalet innebar"!!

Citat:

Du är korkad.
Citera
2026-01-21, 13:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Du får ringa Gnaget och konsulta. Det där fixar du på en halvtimme så det blir inte ens dyrt för dem.
Citera
2026-01-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice

Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det är deras smutsiga sportchef Hasse. En riktig skojare. Blanda inte in hybris klubben eller annan personal.
Det här extrema hatet mot Mjällby som man ser allt oftare nu, vad står det för egentligen? Finns det verkligen en rädsla för att vi ska springa iväg med Allsvenskan på samma sätt som Bodø, eller handlar det mer om att ingen klubb någonsin kommer att kunna slå vårt poängrekord oavsett hur rätt stjärnorna står.

Försök glädjas med oss i vår framgång istället. Det är alltid bättre för psyket och välbefinnandet.
Citera
2026-01-21, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Du får ringa Gnaget och konsulta. Det där fixar du på en halvtimme så det blir inte ens dyrt för dem.
Aiks problem är nog olösbara, eftersom det finns för många bromsklotsar med fel inställningar i organisationen.
Och varför skulle jag hjälpa Aik?
Citat:
Citat:

KBT är ju bara en liten del av psykologi och KBT är ju ANNAT än vad som används normalt inom idrottspsykologi,
men du bevisar om och om igen att du inte begriper sådant...
Senast redigerad av Lunkan531 2026-01-21 kl. 14:30.
Citera
2026-01-21, 14:33
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det här extrema hatet mot Mjällby som man ser allt oftare nu, vad står det för egentligen? Finns det verkligen en rädsla för att vi ska springa iväg med Allsvenskan på samma sätt som Bodø, eller handlar det mer om att ingen klubb någonsin kommer att kunna slå vårt poängrekord oavsett hur rätt stjärnorna står.

Försök glädjas med oss i vår framgång istället. Det är alltid bättre för psyket och välbefinnandet.
Jag har noll hat mot Mjällby, tycker bara det var kul och uppfriskande att ni vann. Med det sagt så ligger det något i att kritiken hade varit mycket större om det inte varit just Mjällby som försökt blåsa småklubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in