Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Trazkie har kommit ner på jorden och håller låg profil. Och av gårdarna så är det bara kukhyenan som håller fortet när dom förlorar.
MFF:arna och inte minst Göteborgare har försvunnit för länge sedan. Fotboll verkar inte vara kul om man inte vinner tillräckligt mycket.
Jag har reagerat på att icke-DIFare ofta retas med cokehyena och kallar honom för kukhyena eller kukräven men då översätter man ju helt uppåt väggarna galet. Ska man översätta hans namn (varför man nu sysslar med något sådant) så får det väl ändå vara utan att förvränga så kuksopigt. Ladd-, kola- eller kokshyena blir det ju vilket i sig inte låter så smickrande då man osökt kommer att tänka på någon stackare som skrapar storpåsar....
För övrigt så har jag blivit bjuden till 3Arena på måndag kväll och jag hade inte hjärta att tacka nej utan har valt att ånyo riskera utsätta mig för bengalrök och bangersmällar fastän jag rätt så heligt svurit på att inte mer besöka några allsvenska arenor. Enda fördelen med att se DIF-matcher på trean är att DIF valt att inte visa repriser på storbildsskärmen och iomd så slipper man i nutid uppröras över uppenbara feldomslut som ju fallet är när man ser matcher LIVE på skärm.
Lika säkert som att Djurgården vinner över Halmstad lika säkert är det att felaktiga domslut kommer att uppstå som VAR hade kunnat ändra om vi (som övriga Europa) hade haft detta utmärkta tekniska hjälpmedel för att få till matcher så rättvist dömt som bara möjligt är.