2026-05-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Elfsborg mot Mjällby idag. Elfsborg är lika värdelösa som förra året men Mjällby ser bara bra ut när vi har bästa laget och det har vi inte idag. Jag kommer att vara nöjd med en poäng men jag fruktar noll poäng. Med Noel Törnqvist i mål hade det blivit en poäng men han softar i Como med hög lön utan att behöva lyfta ett finger.

Jag tycker det slagit över lite för mycket att såga Elfsborg i år. Försvarsspel är också en del av fotboll. Men det lutar såklart mer åt 6-7 än 3-4 i nuläget.

Sen har dom en otroligt hög medelålder på elvan och känns lite trötta så sett, men det är en annan femma.
Citera
2026-05-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag tycker det slagit över lite för mycket att såga Elfsborg i år. Försvarsspel är också en del av fotboll. Men det lutar såklart mer åt 6-7 än 3-4 i nuläget.

Sen har dom en otroligt hög medelålder på elvan och känns lite trötta så sett, men det är en annan femma.
Jag kanske har fel. Personligen ser jag ingen skillnad på Elfsborg i år mot förra året men vem vet? Ni vinner nog idag i alla fall när vi ställer B-laget på banan.
Citera
2026-05-21, 19:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Jag kanske har fel. Personligen ser jag ingen skillnad på Elfsborg i år mot förra året men vem vet? Ni vinner nog idag i alla fall när vi ställer B-laget på banan.

Sirius spelar inte i dag.

Men du har rätt i att Elfsborg nog vinner, det var illa nog att Stroud och Gustafsson saknades men när Iqbal dessutom gick sönder på uppvärmningen ser Mjällby rätt tunt ut över hela planen.
Citera
2026-05-21, 22:19
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Kommer ni ha tillbaka spelare till måndag så ni inte ger ifk en biljett in ? Detta är viktigt.
Citera
2026-05-22, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Kommer ni ha tillbaka spelare till måndag så ni inte ger ifk en biljett in ? Detta är viktigt.
Nja, Manneh kanska är tillbaka men så länge Stroud är borta så har vi inget hot på kanterna vilket man kunde se idag och då har vi bara ett sätt att anfalla på och det är med Kjær i mitten av banan precis som idag. Alla lag (utom Elfsborg idag) bör kunna försvara sig mot det.
Citera
2026-05-22, 09:14
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Solnalaget släpper honom inte
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y583wg/beskedet-aik-slapper-inte-yohanna-till-landslaget

Johanna via Instagram ” Kanske förstörde Gud dina planer så att dina planer inte skulle förstöra dig” bitter.
Citera
2026-05-22, 09:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Får säga att det var en riktigt bra insats igår med tanke på hur mycket folk som var borta.

Startelvan: Svanberg gör sina första minuter på typ 9 månader. Bork Bang gör sin första start på ungefär lika länge. Leandersson har aldrig spelat wingback förut. Tidstrand, allsvenskans bästa schweiziska armékniv (det var mest det jag ville få in), spelar mittback.

Inhoppare: Aki Samuelsen gör sitt 4:e allsvenska inhopp. Tchouante gör sitt 5:e inhopp på ett år ungefär. Teo Helge gör sitt första allsvenska inhopp. Olle Lindberg gör sitt 4:e allsvenska inhopp. Adewale gör sitt första allsvenska inhopp.
Citera
2026-05-22, 09:18
Medlem
Om Yohanna ens trodde att han skulle bli skickad till landslaget nu så förstår man hur ung han är. Han är skadad och går på Rehab. Ska han avbryta den för att åka och sitta på en bänk? Svar nej.

Det kommer dock bli stora siffror den matchen. Många mål för Bajen
Citera
2026-05-22, 09:37
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Om Yohanna ens trodde att han skulle bli skickad till landslaget nu så förstår man hur ung han är. Han är skadad och går på Rehab. Ska han avbryta den för att åka och sitta på en bänk? Svar nej.

Det kommer dock bli stora siffror den matchen. Många mål för Bajen

Det var en form av januariturné landslag så han missa inget.
Citera
2026-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Får säga att det var en riktigt bra insats igår med tanke på hur mycket folk som var borta.

Startelvan: Svanberg gör sina första minuter på typ 9 månader. Bork Bang gör sin första start på ungefär lika länge. Leandersson har aldrig spelat wingback förut. Tidstrand, allsvenskans bästa schweiziska armékniv (det var mest det jag ville få in), spelar mittback.

Inhoppare: Aki Samuelsen gör sitt 4:e allsvenska inhopp. Tchouante gör sitt 5:e inhopp på ett år ungefär. Teo Helge gör sitt första allsvenska inhopp. Olle Lindberg gör sitt 4:e allsvenska inhopp. Adewale gör sitt första allsvenska inhopp.

Alla spelar bra emot Elfsborg dock. Det är ett mönster. Otroligt att de ligger där de ligger. Vi spelade också ut dem, men torskade. De är usla.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-05-22 kl. 10:42.
Citera
2026-05-22, 10:36
Medlem
bananjuices avatar
Det är inte de andra som är bra utan Ellos som är riktigt jävla usla. Mirakel att de har sådan poängskörd som de har
Citera
2026-05-22, 11:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Johanna via Instagram ” Kanske förstörde Gud dina planer så att dina planer inte skulle förstöra dig” bitter.
Han är ju religiös påriktigt vad det verkar så då är det ju Gud som stoppade honom och inte AIK. Mäktigt för honom att bli kallad oavsett om det är ett B-lag. Dock kan han ju inte spela om han är skadad och kan han spela så är det ju derby och inte några jippomatcher som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in