2025-12-30, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det ska sägas att jag inte sett intervjun QuantumQuill nämner, men jag har länge fått känslan av att det är en snar tidsfråga innan Madjed lämnar.

Upprepade målgester där han tydligt visar att han vill ”tysta hatarna”, Instagramgate i våras och att han var tydlig med att han är ledsen att hans närmaste vänner i klubben lämnade (Boudah & Erabi?). Detta kombinerat med att han till slut fick sitt genombrott 2025 och på så vis lär få bud på sig tänker jag att han är sugen på att röra sig vidare.

Träffade på honom på väg hem från Degerfors där dyngraka polaren frågade om han blir kvar varav han uppenbart blev extremt obekväm, men det behöver inte ligga något mer i det än att polaren var dyngrak haha.

Men jag har gärna fel, tror han gör 20+ poäng 2026 om han stannar.
Både de andra och du själv pratade om LAHDO, inte Madjed.

Deras situationer är lite olika.
Citera
2025-12-30, 19:42
Medlem
CygneRouges avatar
Sticker ut halsen lite:

Sirius slutar exakt mitt i tabellen, är aldrig i närheten av topplatserna men aldrig heller nära nedflyttning. Slår bottenlagen för det mesta och plockar några oväntade poäng här och där.

Hela säsongen blir ett rungande meh.
Citera
2025-12-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Både de andra och du själv pratade om LAHDO, inte Madjed.

Deras situationer är lite olika.
Haha my bad, trodde av någon anledning att de svarade om Madjed. Inte ens full var jag.
Citera
2025-12-30, 20:58
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det ska sägas att jag inte sett intervjun QuantumQuill nämner, men jag har länge fått känslan av att det är en snar tidsfråga innan Madjed lämnar.

Upprepade målgester där han tydligt visar att han vill ”tysta hatarna”, Instagramgate i våras och att han var tydlig med att han är ledsen att hans närmaste vänner i klubben lämnade (Boudah & Erabi?). Detta kombinerat med att han till slut fick sitt genombrott 2025 och på så vis lär få bud på sig tänker jag att han är sugen på att röra sig vidare.

Träffade på honom på väg hem från Degerfors där dyngraka polaren frågade om han blir kvar varav han uppenbart blev extremt obekväm, men det behöver inte ligga något mer i det än att polaren var dyngrak haha.

Men jag har gärna fel, tror han gör 20+ poäng 2026 om han stannar.
Jag kanske var otydlig men mitt inlägg handlade om Adrian Lahdo.
Citera
2025-12-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag kanske var otydlig men mitt inlägg handlade om Adrian Lahdo.
Yes, noterade det i inlägget ovan ditt.
Han har nekat större utländska klubbar till förmån för Bajen förut så förhoppningsvis har han mer is i magen än storebrorsan.
Handlar mest om min irrationella oro kring en fruktansvärt stor talang än att jag tror att Adrian har bråttom iväg.
Citera
2025-12-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hoppas inte du läste in någonstans i mitt argument att det skulle vara en enkel sak för Bajen att ta över 60 poäng?

Argumentet handlade snarare om att man kan se på målsättningen lite olika.
Bajen siktar på en viss poängskörd, och bedömer sig själva utifrån det snarare än att sikta på en tabellplacering. Detta för att man kan bara påverka sin egen prestation och väldigt lite ett annat lags prestation.
Det är väl en fullt rimlig take på det hela?

- -

Det är just det jag syftar på, ja Hammarby kan bara påverka sig själv men den rena prestationsnivån och målsättning som är rimlig ska ju ses i en kontext dvs hur starka är de andra lagen relativt Bajen.
Det tycker i alla fall jag.

Roade mig med att ta MFFs poängsnitt som ju gett högvis med guld 2010-2025 (9st). Poängsnittet får jag till 59,5. Även om jag drar bort de två sämsta åren 22 och 25 46 & 49 p blir inte snittet högre än
61, 2 (res för felberäkning). 60 eller mer har man 9 av 16 år. Så om det blir fler lag som har medelbra ställt så bör väl poängsnittet ligga under press.
Citera
2025-12-30, 22:38
Medlem
MFF har börjat städa ut. Oliver Berg säljs till BP.

https://www.mff.se/nyheter/malmo-ff-saljer-oliver-berg-2025-12-29/
Citera
2025-12-31, 10:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Gott nytt år, vi ses 2026!
Citera
2025-12-31, 23:24
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gott nytt år, vi ses 2026!
Gott nytt år Fred och övriga bajare samt antagonister. Nästa år då jävlar!
Citera
2025-12-31, 23:56
Medlem
Gott nytt år, vänner!
Citera
2026-01-01, 01:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Gott nytt år tom Kukräven och Quantum!
Citera
2026-01-01, 16:30
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
MFF har börjat städa ut. Oliver Berg säljs till BP.

https://www.mff.se/nyheter/malmo-ff-saljer-oliver-berg-2025-12-29/

Kan inte vara nån rekordsumma.
Men det är nog en användbar spelare för Sirius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in