Bidragsnamn: borgeN 1.9
https://imgur.com/a/gS4mi4y
För nio år sedan skapades borgeN av ett gäng grabbar i en sunkig studentlya i sydöstra delarna av landet. Åren vandrar förbi, joggar och sen helt plötsligt rusar tiden iväg. Villa, saab, katter och familj gör såklart sitt. Efter några år med färdiga pippi-hus dränkta i kristyr och godis var det dags för ett halvhjärtat försök att baka eget igen. Och halvhjärtat blev det. Tre generationer, 500g pepparkaksdeg från Ica och en regnig andra advent resulterade i borgeN 1.9. Jag vill säga borgeN 2.0, men den får komma nästa år, tio år sedan första borgeN såg ljuset. Vi kan se det som en testrunda, en förberedelse. Nästa år vet jag precis hur jag ska få bitterhetens boning att leva upp till sitt namn.
Jag är fullt medveten om att det inte är något bra bidrag egentligen. Det är faktiskt så dåligt att om det vinner så lovar jag att avgå som moderator för då tappar jag allt hopp om mänskligheten. Men det är inte det viktiga. Det viktiga är ändå att borgeN 1.9 får finnas bredvid koncentrationsläger för apor och dn-skrapan. Ju fler bidrag desto bättre. Flashback bygger pepparkakshus är visserligen inte lika fint som när vi skickade julkort till folk, men det är på god väg att bli!