2025-11-30, 23:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Okej, men hade han haft uppsåt att mörda eller begått mordförsök på någon? Ljög inte han bara om allt?

Båda är intressanta fall på olika sätt. Det är väl därför de får komma till tals.
Citera
2025-11-30, 23:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Hade en man haft en sådan personlighet hade han nog ansetts falsk och manipulativ.

Sett många som anser det om henne också
Citera
2025-12-01, 06:49
Medlem
AIAdventurers avatar
Jag tror inte att en man hade fått sympatier på samma sätt som barnflickan fått. Jag upplever också att hon fått sympatier och utmålas mer som ett offer än gärningsman trots handlingarna hon faktiskt gjort.

Jag vet inte, kan man jämföra med Johanna Möller och hur hon drog i trådarna för att mord skulle ske?
Citera
2025-12-01, 08:28
Medlem
Citat:
Om det hade varit en man som begått mordförsök och mördat/försökt mörda mörda två personer, hade han då ansetts vara ett stackars hjärntvättat offer som fått så stor sympati på samma sätt då som barnflickan fått tror ni? Dvs av media, svenska folket etc. och fått sitta i Efter Fem och tala ut.

Eller hade han enbart ansetts som ett riktigt sjukt psycho som mer eller mindre samarbetat med Helge Fossmo och absolut inte ska ha någon resning, utan snarare ska sitta inspärrad resten av sitt liv för att skydda civila?

Han hade enbart ansetts vara en psykopat som inte ska komma ut, inga sympatier alls om det varit en man det är jag övertygad om
Citera
2025-12-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Jag tror inte att en man hade fått sympatier på samma sätt som barnflickan fått. Jag upplever också att hon fått sympatier och utmålas mer som ett offer än gärningsman trots handlingarna hon faktiskt gjort.

Jag vet inte, kan man jämföra med Johanna Möller och hur hon drog i trådarna för att mord skulle ske?

Även Johanna Möller har väl folk ansett är oskyldigt eller felaktigt dömd och dylikt har jag sett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in