Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Kan du med din skärpa säga vad jag ska köpa för aktie i morgon bitti, som kan tänkas rusa?
Och sedan även nästa vecka. Och veckan efter den, och veckan efter den, och så håller du på i femton-tjugo år.
Nej det kan jag naturligtvis inte göra, det gäller att sitta vid datorn när börsen öppnar och se hur dagens rörelser sker. Man skall inte ha för lång tidshorisont när man bedriver denna typ av handel, man kanske köper på morgonen och säljer på eftermiddagen eller kanske behåller papprena några dagar eller veckor.
Varje ny dag är en ny "scen". Men rent generellt tror jag på SAAB och Ericsson.
Jag skulle även satsa på något säljinstrument kopplat till Bitcoin då jag tror att den kommer att gå kräftgång ett tag till. Egentligen ett tokprisat papper som det är nu, det reella värdet borde ligga närmare noll. Såg nu att den gick upp idag..
Sedan gäller det att hålla ögonen öppna för mindre och nischade bolag som kan ha kraftiga rörelser av olika anledningar, där gäller det att vara snabb på knapparna om man ska med tåget men man kan också snabbt förlora pengar på sådana affärer..
Man vinner inte på alla affärer, huvudsaken är att man vinner de flesta.