2025-12-02, 11:10
Medlem
De arbetar nog nuförtiden i affärer också .
Citera
2025-12-02, 13:18
Medlem
Foodora styrs mest av indier och har många sådana anställda. Men Foodora är i regel inte så dåligt betalt som folk har uppfattningen av att det är. Jobbar man hårt och håller sig till att jobba tider då folk beställer som mest, som middag/kvällar så kan man dra in mer än att jobba dagtid på ett kontorsjobb. (räknat per timme)
Citera
2025-12-02, 14:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Foodora styrs mest av indier och har många sådana anställda. Men Foodora är i regel inte så dåligt betalt som folk har uppfattningen av att det är. Jobbar man hårt och håller sig till att jobba tider då folk beställer som mest, som middag/kvällar så kan man dra in mer än att jobba dagtid på ett kontorsjobb. (räknat per timme)

Hur många leveranser tror du dessa bud hinner göra på en timma ? det kan inte bli många...
Citera
2025-12-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hur många leveranser tror du dessa bud hinner göra på en timma ? det kan inte bli många...

Att jag nämnde Foodora är för att jag jobbat lite extra med det, senaste arbetspasset blev det 4,82 leveranser per timme och 246 kronor timmen.
Citera
2025-12-02, 16:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Att jag nämnde Foodora är för att jag jobbat lite extra med det, senaste arbetspasset blev det 4,82 leveranser per timme och 246 kronor timmen.

Ok, 246kr efter skatt ?
Citera
2025-12-02, 22:22
Avslutad
Väldigt enkelt svar, för att dom vill jobba, och vissr framfötterna mer eftersom dom måste kompensera på något sätt för deras språkbrist.

Etniska svenskar och svenskfödda kan sina rättigheter och är vana vid att allt ska va enkelt osv, så dom anställer mest dom som är tacksamma för sitt jobb, vilket jag förstår helt, en lokal snabbmatkedja är det mycket renare och bättre kundbemötande trots språkbristerna sen dom bytte ut sin personal.
förr va de massa ungdomar som var superotrevliga.
Citera
2025-12-02, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
nej jag menar att många svenskar är lata svin som går på bidrag, håller sig kvar på idiotutbildningar på universitet som inte leder till arbete, som sitter hemma och spelar dataspel, som inte vill ta skitjobb, vilket leder till att bara indier och afrikaner jobbar som foodora dvs en hel arbetsmarknad är möjlig pga att svenskar inte vill arbeta så vi tar in folk från andra sidan jordklotet för att göra jobbet.

bara titta vilka som jobbar på mcdonalds, flertalet ar invandrare. likadant bland städare, tobakssffärer, restauranger, korvkiosker och andra yrken som kräver att man jobbar mycket och ofta, även helger och högtider.

Hur vet du att svenskar inte har försökt?
Hur får indier och afrikaner jobb före vältaliga och välutbildade svenskar ?
Vad gör dom annorlunda som blir mer attraktiva ?

Eller är det omvänd rasism som pågår just nu i Sverige?
Som svensk får du bara en chans, sen är du körd.

Varje dag är det typ en artikel i svensk media om narcicisster, och det är alltid en vit man i medelåldern dom tar upp som exempel, så känner du igen en narcisst.

Att vara 40+ och man i Sverige är typ lägst på rankingen.
Är du chokladfärgad i Sverige har du alltid en fördel i rekryteringsproccens, eller kvinna.

1. Mörkhyad kvinna, 2. Mörkhyad man 3. Svensk vit kvinna. 4. Svensk man.
Så är ju rangordningen just nu på arbetsmarknaden.
Senast redigerad av vinternkommer 2025-12-02 kl. 22:59.
Citera
2025-12-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ok, 246kr efter skatt ?
Nej självklart före skatt. All lön räknas alltid innan skatt.
Citera
2025-12-02, 23:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Nej självklart före skatt. All lön räknas alltid innan skatt.

Ok men det där är dåligt betalt för vem fan kommer orka köra kall mat hem till folk en längre tid, bara indier och pakistanier pallar sånt i längden och inte svenskar.
Citera
2025-12-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ok men det där är dåligt betalt för vem fan kommer orka köra kall mat hem till folk en längre tid, bara indier och pakistanier pallar sånt i längden och inte svenskar.

Beror på vad du jämför med. Det motsvarar ju en månadslön på över 39 000 kr. Det är många som inte har en sådan lön på sitt heltidsjobb. Postnord har jag för mig tjänade typ 150 kr timmen t.ex. Kanske det är högre nu, säg 160. Vad firmorna som konkurrerar där tjänar vet jag inte som t.ex. Airmee, Bring, Instabox. Att jobba i en matbutik eller vilken butik som helst egentligen ger sämre, att vara städare ger sämre, snabbmatsställen ger sämre. Faktum är att medianlönen i Sverige för både män och kvinnor är lägre.

Men till skillnad från många andra jobb där du antingen får timlön om du jobbar extra eller månadslön om du jobbar fast, så blir lönen på Foodora efter hur hårt du jobbar. Får man säg en fast timlön på 180 kr timmen så kan man inte göra något åt det. Spelar ingen roll om du slappar eller jobbar stenhårt. Du får ändå samma lön, men med Foodora får du mer lön ju fler leveranser man utför. Därför känns det motiverat att jobba hårt.

Nu skulle jag dock aldrig ha det som ett heltidsjobb, men det är ett bra extrajobb för de som vill dra in extra pengar, så därav är det faktiskt konstigt att det nästan är inga svenskar som jobbar för dom när extrajobben som svenskarna tar ger mindre i regel.
Citera
2025-12-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Nej nej dom är inte Indier.
Dom är Bangla.

Tror 90 % an Indiska resturanger i sverige drivs och bemannas av Bangla & Pakistanier.

Samma skeva fördelning hittar du även på sushi marknaden. 90 % Mongoler.
Hur fan nu det gick till.

Same shit, different name. Skärp dig.
Citera
2025-12-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Same shit, different name. Skärp dig.

Nej det är en jävla skillnad.
Är Finnar och Danskar samma folk ?
Citera
  • 2