Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-29, 16:17
Medlem
differentdayss avatar
Enormt pådrag med ambulanser och uttrycksfordon. Verkar vara en större olycka med flera fordon. Befarar att detta inte har gått speciellt bra. Någon med uppdatering och mer information?

https://www.sverigesradio.se/artikel/flerbilskrock-pa-e18-vagen-avstangd--2
Citera
2025-11-29, 16:20
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Berätta vad du såg, hur många döda?

Sitter fast i tunneln och säkert tio olika ambulanser har anslutit. På ett sätt glad att jag inte är längst fram vid olyckan. Tror det är tråkiga scener.
Citera
2025-11-29, 16:22
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
4 bilar har krockat

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=1ee4fc78-03f8-425b-b1d2-ebe2fac05e4c

Citat:
Fyra bilar har krockat i Rinkebytunneln i norra Stockholm.

Olyckan har lett till att E18 är helt avstängd i riktning mot Stockholm

Då ska tråden vara på olyckor & katastrofer.
Citera
2025-11-29, 17:42
Moderator
blomvattnares avatar
Obegripligt varför tråden placeras här.

Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2025-11-29, 17:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Då ska tråden vara på olyckor & katastrofer.

Visst. Men vi kan nog vara rätt säkra på att någon form av brottsligt beteende ligger bakom det hela.

Man får kämpa rätt hårt och vara bra jävla usel för att lyckas krocka på motorväg med 80 i hastighetsgräns...
Citera
2025-11-29, 18:03
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Visst. Men vi kan nog vara rätt säkra på att någon form av brottsligt beteende ligger bakom det hela.

Man får kämpa rätt hårt och vara bra jävla usel för att lyckas krocka på motorväg med 80 i hastighetsgräns...
Man kan ju bara ha rökt en gås eller så före
Citera
2025-11-29, 20:10
Moderator
pudelluss avatar
Förtydligad rubrik. Tidigare: Trafikolycka Rinkebytunneln (2025-11-29)

/Mod
Citera
2025-11-30, 21:19
Medlem
Skogswalds avatar
Detta var kanske inte så jätteallvarligt ändå? Då hade media rapporterat mer tänker jag. Jag råkade faktiskt rulla E18 (tack och lov västerut) vid den tidpunkten. Såg blåljusen i tunneln, och just i främre tunnelmynningen (i riktning mot Stockholm alltså) höll en bärgningsbil på att rulla upp en mindre bil på ett släp. Hann se att denna hade blivit smälld bakifrån, den var liksom intryckt, om än lätt. Den bilen kan rentav ha varit körbar. Vet förvisso inget om läget längre in i tunneln, och här talas ju om fyra bilar så. Hursomhelst killgissar jag på att det här handlar om ett klassiskt fall av när flertalet individer varit dåliga på att hålla skäligt avstånd till framförvarande fordon, detta eventuellt i kombination med dålig bromsberedskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in