2025-11-30, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Jag anser också att ”arbetslösa” bör kontrolleras genom någon form av elektronisk fotboja (i kombination med hembesöken) åtminstone så länge svenskar vägrar flytta norrut eller ens plocka bär.

”Det är skam det är fläck på Sveriges baner att Fodoraombud heter indier” brukar jag säga. Det finns uppenbart arbeten som de fisförnäma svenska slöfockarna inte tar.
Jag håller helt med om det. Men... jag har härvidlag sökt ganska många budtjänster hos både Wolt och Foodora och jag har inte fått någon respons ö h t. Således har jag kort och gott börjat anta att de sållar bort svenskar ifall det finns utomeuropéer att tillgå. Konspiratoriskt kanske, men vid ett tillfälle annonserades ca 10 tjänster ut och jag sökte en till två dagar senare. Inget svar. En kollega (turk, boendes i Sverige sedan ~2015, talar ej svenska) hade inte sökt men blev uppringd och erbjuden en tjänst. Det är i a f mina erfarenheter av dessa bolag.
Citera
2025-11-30, 09:30
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Jag vet att många ärligt arbetande är trötta på att en massa slackare njuter hemma för de arbetandes skattepengar.

Nu tar äntligen arbetsmarknadsministern tillfället i akt och börjar med hembesök i kontrollsyfte.

Jag anser det värdefullt att en ämbetsman på detta sätt äntligen återupprättar myndigheters auktoritet och att den late arbetslöse tvingas stå öga mot öga med en auktoritär person som oförskräckt tvingar dem att ta sig i kragen (oavsett om de som påstår sig arbetslösa innehar kamphundar och vapen)

Håller ni med? Om inte varför?

https://www.svd.se/a/Ex42bj/johan-britz-arbetsmarknadsminister-sa-ska-arbetslosheten-minska

Fotnot: NEET, an acronym for "Not in Education, Employment, or Training

Ja de kan inte leva ett liv i lyx med mycket pengar om de inte arbetar sig till dom. Vi arbetare ska inte behöva betala för deras lyxliv.
Citera
2025-11-30, 09:34
Avslutad
Dessa agenter skulle för en tid sen ha blivit mycket besvikna när det kommer till ett städat boende och ser att jag sökt 600+ arbetsplatser.. Nej, det skulle bara bli mera kostnader för administration och personal. De nuvarande mekanismerna med aktivitetsrapport räcker utmärkt, eller ja kanske inte för de som anser att övervakningssamhället är något bra. Host, host "liberalerna"
Citera
2025-11-30, 15:54
Medlem
Imnshos avatar
Hemkontrollant låter som ett utmärkt jobb för arbetslösa nysvenskar! Gärna att privata subsiderade företag tar uppdraget från det allmänna, med stöd av skattemedel. På så sätt undviker vi klanstyrd kriminalitet och en effektiv byråkrati.

Trots det behöver vi starta upp ett statligt verk, "Hemkontrollverket" med politiskt representativ styrelse. Sedan ska vi också ha regionala och kommunala filialer för att ge de särskilt utsatta socioekonomiskt stöd.

Allah ska med!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in