Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vill du ha seriösa råd eller vill du ha någon som håller med dig?

varför bemöter du inte det jag skriver? sammanväxningar ska kirurger kunna hantera. Jag hade gjort fler operationer även vid första myomet utan svårigheter och det myomet var dessutom mycket större.

Jag vet inte ens om jag har sammanväxningar. Har gjort MR och det står inget om sammanväxningar. Tidigare kirurger har inte nämnt att jag skulle ha sammanväxningar.
Senast redigerad av kontoid 2025-12-14 kl. 11:40.
Citera
2025-12-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontoid
varför bemöter du inte det jag skriver? sammanväxningar ska kirurger kunna hantera. Jag hade gjort fler operationer även vid första myomet utan svårigheter och det myomet var dessutom mycket större.

Dessutom har dom helt struntat i mina medicinska tllstånd där robotkirurgi kan orsaka allvarliga skador. Dessutom är det enklare med sedvanlig öppen kirurgi vid stort myom och risk för sammanväxningar. Dom vill säkerligen träna sig på robot kirurgi - göra mg till försökskanin.

Därtill har narkosen skrivit - utan att jag har vårdrelation till dom - att jag skulle ha hjärtsjukdom och lungsjukdom - det är ingenting som jag vet att jag har. Det är lögner. Väldigt allvarligt och farligt at dom ljuger om något sådant här. För att kunna ta död på mig och skylla på påhittade lögner om hjärt och lung sjukdom?
Citera
2025-12-14, 11:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag är inte kirurg vilket inte du heller är. Det är också helt omöjigt att uttala sig utan full kännedom om tidigare ingrepp, röntgenbilder osv och helt kan man inte uttala sig som jag säger att man kan hitta något väl under ingreppet. Det komplicerar också faktumet att du inte vill att man gör en hysterrektomi.

Frågan är här om du vill ha någon som håller med dig om att det är för djävligt att de inte bara gör som du vill eller om du vill ha seriösa råd.

Dessutom är detta något som inte riktigt ligger under flashbacks expertis. Mitt förslag är att be om en second opinion av en läkare. Vi har ju fritt vårdsökande.
Citera
2025-12-14, 11:57
Medlem
Citat:
Jag är inte kirurg vilket inte du heller är. Det är också helt omöjigt att uttala sig utan full kännedom om tidigare ingrepp, röntgenbilder osv och helt kan man inte uttala sig som jag säger att man kan hitta något väl under ingreppet. Det komplicerar också faktumet att du inte vill att man gör en hysterrektomi.

Frågan är här om du vill ha någon som håller med dig om att det är för djävligt att de inte bara gör som du vill eller om du vill ha seriösa råd.

Dessutom är detta något som inte riktigt ligger under flashbacks expertis. Mitt förslag är att be om en second opinion av en läkare. Vi har ju fritt vårdsökande.

Såklart vill jag inte få min livmoder amputerad! En normalfuntad människa skulle inte acceptera det! Läs detta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/akademiska-sjukhuset-fortsatte-operera-bort-livmodrar-trots-personalens-larm

Dom vill ha konsultation ena dagen och operation dagen efter. Med kirurger som jag inte är överens med och som jag inte litar på. Tycker du detta är seriöst? Detta gör det dessutom omöjligt med second opinion. Hon avskrev mig efter 1 års väntan och utredningar och blev extremt agrgessiv bara för att jag avbokade ett läkarbesök pga akut sjukdom. Då är det underförstått att hon inte vill ge mig möjligheter.

Jag var tvungen att upplysa henne om att jag spelar in samtalet för att hon blev så EXTREMT aggressiv och oprofessionell. Först då lugnade hon ner sig.
Citera
2025-12-14, 12:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Såklart vill jag inte få min livmoder amputerad! En normalfuntad människa skulle inte acceptera det! Läs detta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/akademiska-sjukhuset-fortsatte-operera-bort-livmodrar-trots-personalens-larm

Dom vill ha konsultation ena dagen och operation dagen efter. Med kirurger som jag inte är överens med och som jag inte litar på. Tycker du detta är seriöst? Detta gör det dessutom omöjligt med second opinion. Hon avskrev mig efter 1 års väntan och utredningar och blev extremt agrgessiv bara för att jag avbokade ett läkarbesök pga akut sjukdom. Då är det underförstått att hon inte vill ge mig möjligheter.

Jag var tvungen att upplysa henne om att jag spelar in samtalet för att hon blev så EXTREMT aggressiv och oprofessionell. Först då lugnade hon ner sig.

Då får du vända dig till patientnämnden. De kan lyssna på ditt klagomål och hjälpa dig navigera i det här.
Citera
2025-12-14, 12:26
Medlem
Citat:
Då får du vända dig till patientnämnden. De kan lyssna på ditt klagomål och hjälpa dig navigera i det här.

Du vill inte besvara mig när du ser att jag har rätt. För du kan inte på allvar påstå att deras beteenden är seriösa.

Nu skriver jag på Flashback och vill ha andra människors åsikter. Detta är ett forum.
Citera
2025-12-14, 12:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Du vill inte besvara mig när du ser att jag har rätt. För du kan inte på allvar påstå att deras beteenden är seriösa.

Nu skriver jag på Flashback och vill ha andra människors åsikter. Detta är ett forum.

Jag har besvarat dig, du vill bara inte höra vad jag har att säga och det är helt ok.
Citera
2025-12-14, 12:32
Medlem
När jag frågade kirurgen "vem ska operera mig?" så svarade hon "hurså?". Helt sjukt. Hon visste att det var hon som valts som kirurg av mottagningen, men sade ingenting. Dessutom har hon ljugit angående min vilja kring operationen i journalen. Hon ha fortsatt ljuga i journalen. En läkare som ljuger redan innan operationen kommer fortsätta ljuga, precis som hon har gjort. Innan operationen har hon också sett till att skriva lögner i journalen för att kunna skydda sig själv när hon misslyckats med operationen. Därtill är hon otroligt otrevlig. Tror hon på allvar att detta inger förtroende?
Citera
2025-12-14, 12:35
Medlem
Citat:
Jag har besvarat dig, du vill bara inte höra vad jag har att säga och det är helt ok.

Jag har ställt frågor till dig som du inte har besvarat. Du för en monolog med dig själv, ingen dialog med mig.

Du är någon sköterska inom vården. Jag hade inte väntat mig några objektiva svar från dig. Ni inom vården håller varandra om ryggen, även när fel begås. Sedan snackats det skit i journalen som hämnd. Jag vet exakt hur det fungerar. Som patient ska man inte ens vara påläst för då blir läkaren kränkt och ska göra tvärtemot.
Citera
2025-12-16, 06:17
Medlem
SysterMorbids avatar
Kan det utföra någon fara eller risk för komplikationer att försöka ta sig an sammanväxtningarna? Fråga varför, ofta är det en brist av kommunikation som ställer till det.
Senast redigerad av SysterMorbid 2025-12-16 kl. 06:20.
Citera
2025-12-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Kan det utföra någon fara eller risk för komplikationer att försöka ta sig an sammanväxtningarna? Fråga varför, ofta är det en brist av kommunikation som ställer till det.

Dom kommunicerar inte med mig överhuvudtaget. Ingen annan läkare har ens brytt sig om att jag har gjort tidigare operationer när jag opererat mig tidigare. Det här är en av dom mest oseriösa mottagningar jag varit med om.

Sammanväxningar är väldigt vanligt och någonting som en kirurg - värd namnet - ska kunna hantera. Uppenbart att detta rör sig om inkompetens och/eller ovilja att anstränga sig.
Citera
2025-12-18, 12:31
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Dom kommunicerar inte med mig överhuvudtaget. Ingen annan läkare har ens brytt sig om att jag har gjort tidigare operationer när jag opererat mig tidigare. Det här är en av dom mest oseriösa mottagningar jag varit med om.

Sammanväxningar är väldigt vanligt och någonting som en kirurg - värd namnet - ska kunna hantera. Uppenbart att detta rör sig om inkompetens och/eller ovilja att anstränga sig.

Problemet är att du kan orsaka mer adherenser när du börjar skära i de befintliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in