2025-11-29, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det beror nog på vem du frågar. ANTIFA är för övrigt också terrorklassade i USA.

Är det nu argumenten tagit slut då du kommer med whataboutism?
Citera
2025-11-29, 09:04
Medlem
SoberZealots avatar
Svenska polisen är rasistisk och politisk.

De tror säkert att de gör en bra sak, men i slutändan innebär det att vi får ta lagen i egna händer.
Citera
2025-11-29, 09:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Är det nu argumenten tagit slut då du kommer med whataboutism?

Nej, bara ett svar på varför en vänsterorganisation aldrig kan få ensamrätt på att kalla sig för de riktiga journalisterna. Att du inte ser det säger en hel del om dig och var du själv står.

Att säga att alla som inte är anslutna till journalistförbundet inte är riktiga journalister är absurt.
Citera
2025-11-29, 09:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Svenska polisen är rasistisk och politisk.

De tror säkert att de gör en bra sak, men i slutändan innebär det att vi får ta lagen i egna händer.

Tyvärr är risken uppenbar. Illa att polisen misslyckas i sitt grunduppdrag.
Citera
Avslutad
Citat:
Nej, bara ett svar på varför en vänsterorganisation aldrig kan få ensamrätt på att kalla sig för de riktiga journalisterna. Att du inte ser det säger en hel del om dig och var du själv står.

Att säga att alla som inte är anslutna till journalistförbundet inte är riktiga journalister är absurt.

Jag har inte skrivit det heller.

Det var bara ett exempel.

Janne Josefsson skulle jag nog säga är en duktig journalist han verkar vara åt höger i vissa sammanhang.
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Låter galet. En polis kunde blivit avsatt för att ta reda på kvinnans identitet, dokumenterat det och bett honom göra en anmälan i efterhand själv.

Varför skulle polisen bli avsatt för det för?
Citera
2025-11-29, 09:13
Medlem
SoberZealots avatar
Kanske kan man ta detta på EU nivå, det är ju garanterat ett brott.

Och man skäms ju för att vara svensk numera.
Citera
2025-11-29, 09:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag har inte skrivit det heller.

Det var bara ett exempel.

Janne Josefsson skulle jag nog säga är en duktig journalist han verkar vara åt höger i vissa sammanhang.

Du skrev att journalistförbundets presskort väger tyngre. Jag säger att det inte väger tyngre än vad du kan hitta i ett flingpaket.
Citera
2025-11-29, 09:18
Avslutad
Citat:
Du skrev att journalistförbundets presskort väger tyngre. Jag säger att det inte väger tyngre än vad du kan hitta i ett flingpaket.

Jag skrev att det väger tyngre än ingenting.

Du verkar vara ett troll.
Citera
2025-11-29, 09:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag skrev att det väger tyngre än ingenting.

Du verkar vara ett troll.

Jag säger att ingenting väger lika tungt som ett medlemsskap i journalistförbundet.
Citera
2025-11-29, 09:21
Medlem
Citat:

Det är en skillnad på seriösa journalister som skriver om något av allmänintresse och en youtuber som leker "auditer" medan han går runt på stan och ofredar allmänheten.
Citera
2025-11-29, 09:22
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det var absolut ingen stressig situation. Det var fullt med poliser som stod och var rastlösa i grupper och småpratade med varandra väldigt länge….

Det var till och med så lugnt på platsen att en polis borde tagit tag i det direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Snuten har varit värdelös väldigt länge i Sverige, det är inte bara sedan de sänkte kraven. Men givetvis hjälper det inte att kraven har sänkts då de lyckats bli ännu värdelösare hur det ens är möjligt.
Tyvärr så är det bra mycket allvarligare än kompetensen hos de enskilda poliserna.

Polismyndigheten har genomgått en demokratividrig politisering under de senaste decennierna.
Den svenska polismyndigheten har varit särskilt sårbar för denna påverkan eftersom den är både centraliserad och har den internationellt sett unika egenskapen att trots att polismyndigheten formellt tillhör ett ministerium, så är de autonoma i sin tillämpning av lagar och kan inte instrueras av en folkvald minister i enskilda ärenden.

Ansvar saknas med andra ord.

Sedan början av seklet så har feministiska aktivister i ledningen politiserat polisen, i vilket ingår att lyfta fram och särbehandla kvinnliga poliser, feministiska ”prioriteringar”, som att bekämpa sexköp (undantaget om köparen är kvinna, eller bög)
Sedan har politiseringen vidgats ytterligare i form av identitetspolitik.

För allmänheten så har det blivit uppenbart att det är - för Polisen - skillnad på demonstration och demonstration: klimataktivister och feminister behandlas med silkesvantar; och Polisen förhandlar med dem istället för att ingripa.

När det gäller islamister, Palestina, osv, så är Polisen i regel väldigt ”frånvarande”, de lyckas alltid att titta åt fel håll när brott begås av icke-svenskar.
Polisen vill till varje pris undvika konflikt med islamister och främlingar. Risken för upplopp är stor; och eftersom det inte går ihop med den inpräntande självbilden av ett ”multikulturellt samhälle”, så kan polisen gå ganska långt, dels i sin feminina feghet gentemot icke-svenskar; dels i kränkandet av svenskarnas lagstadgade rättigheter gällande friheten att uttrycka sig; och att protestera.

Det finns exempel på hur Polisen trakasserar och även ingriper mot offer för brott utförda av icke-svenskar och islamister. Allt för att upprätthålla den politiska självbilden av samhället.

Nej är det resoluta ingripandet av Polisen du vill se, då får du vänta på de sällsynta ”högerextrema” demonstranterna.

Vid dessa så är polisen tydlig med sin avsikt, genom att dyka upp kravallutrustad. De är otrevliga i största allmänhet; och försöker febrilt finna svepskäl till att stänga ner demonstrationerna och anhålla demonstranterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in