2026-05-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Samtliga stämningsansökningar i ärendet
https://gofile.io/d/VSp8NS
Tack 👍
Citera
2026-05-12, 15:03
Medlem
lilpumpesketits avatar
Skönt att detta hände han! Jag var anställd hos en av hans resturanger och vi hade mycket problem med löneutbetalningar, hot osv.

Tar mig en öl och firar detta
Citera
2026-05-12, 16:35
Medlem
Fup https://gofile.io/d/OZ51ui
Citera
2026-05-12, 19:19
Medlem
Citat:
Fup https://gofile.io/d/OZ51ui

Mycket roande läsning verkar som om oerhört få drog jämnt med Serdar...
Citera
2026-05-13, 15:06
Medlem
Men fy fan vilken jäkla skitstövel! Värre än va jag trodde från början.

Å sen sitta att blåneka då alla påstår att det är S som är den riktiga ägaren. Tom blåst sin syster

Men detta är bara skatter! Alla privata företag som sålt saker? Dom är ju blåsta på mång miljoner också
Citera
2026-05-13, 17:13
Medlem
Felinlägg.
Citera
2026-05-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradozz

Å sen sitta att blåneka då alla påstår att det är S som är den riktiga ägaren. Tom blåst sin syster

Men detta är bara skatter! Alla privata företag som sålt saker? Dom är ju blåsta på mång miljoner också

Verkar som att alla involverade är mån om att skylla ifrån sig ansvaret. Ska bli kul att följa och se om tingsrätten tror på systerns påståenden om att hon inte vet eller kan tvätta pengar….. Snark…
Citera
2026-05-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin-asken
Mycket roande läsning verkar som om oerhört få drog jämnt med Serdar...

Verkar ha bränt broar med alla från Olearys till anställda till familj..

Citat:
Ursprungligen postat av Paradozz

Alla verkar ha torskat runt hnm..
Pappans kompis, syrran, bokföringsfirmorna, kollegan...
Antagligen trodde han inte att de skulle ha så mycket bevis, bara avsaknaden av bokföringen - summorna de gäller mm, räcker för ett långt straff.

att först blåneka till att han haft deras bank-id på fil för o sen få en rapport slängd på sig..
Har någon restaurang han drivit gått bra eller va allt upplagt för kaos och konkurser?
Senast redigerad av Lextex001 2026-05-13 kl. 17:37.
Citera
2026-05-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orebro.info
Verkar som att alla involverade är mån om att skylla ifrån sig ansvaret. Ska bli kul att följa och se om tingsrätten tror på systerns påståenden om att hon inte vet eller kan tvätta pengar….. Snark…

Enligt hela förundersökningsmaterialet så beskyller ju hon honom för att förstört hennes liv, för att gett henne alla skulder, för att förstört allting mellan dem.

Jag tror på syrran, S verkar ju förstöra livet för varenda person han kommer i kontakt med...
Citera
2026-05-14, 20:06
Medlem
Citat:
Enligt hela förundersökningsmaterialet så beskyller ju hon honom för att förstört hennes liv, för att gett henne alla skulder, för att förstört allting mellan dem.

Jag tror på syrran, S verkar ju förstöra livet för varenda person han kommer i kontakt med...
oavsett vad var ju valet att bli ledamot i bolaget ett aktivt val, oaktsam i resten men inte som om de någonsin haft förtroende för hnm. Hon kommer också att torska, mängden pengar gör d t grovt. kme nog bli fängelse men allt upp till 18 månader kan man ju få boja för om man har de ordnat ställt.
Citera
2026-05-14, 20:07
Medlem
Citat:
Verkar ha bränt broar med alla från Olearys till anställda till familj..

Alla verkar ha torskat runt hnm..
Pappans kompis, syrran, bokföringsfirmorna, kollegan...
Antagligen trodde han inte att de skulle ha så mycket bevis, bara avsaknaden av bokföringen - summorna de gäller mm, räcker för ett långt straff.

att först blåneka till att han haft deras bank-id på fil för o sen få en rapport slängd på sig..
Har någon restaurang han drivit gått bra eller va allt upplagt för kaos och konkurser?

Finns ingenting som tyder på att något ställe gått bra, uppfattningen jag fått är ju att han dammsuger kontona å sedan kursar ställena...
Citera
2026-05-14, 20:09
Medlem
Citat:
Finns ingenting som tyder på att något ställe gått bra, uppfattningen jag fått är ju att han dammsuger kontona å sedan kursar ställena...
så det är de åklagaren menar när hon säger att de va systematiskt upplägg för att få ut lönegarantin + fuska me moms/skatter.
Jävligt pissigt för de anställda, även de på inferno...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in