2026-05-02, 05:56
Medlem
Pungsvings avatar
Björnes Magasin är mer tillförlitligt och objektivt.
Citera
2026-05-02, 06:03
Bannlyst
Förtroendet för SVT (och SR) har väl inte varit såhär lågt någonsin? Det är väl av en anledning? Vad kan det bero på undrar man ju....
Citera
2026-05-02, 08:15
Medlem
Jag tycker en av de mest relevanta följdfrågorna som borde vara med i den där undersökningen är inte bara över hur högt förtroende de har. Det är ju lätt att bara knäcka ur sig, men mest relevant är ju inte bara att ha högt förtroende, utan om de faktiskt ens tittar på SVT.
Jag kan tänka mig att även där faller det bort massa och säger de dessutom att de brukar titta på något lekprogram eller någon dokusåpa, så har ju också SVT kommit helt ur kurs.
Anledning till att vi alla betalar till SVT är ju att det ska vara folkbildande och är det inte det lägre, så finns det ju heller ingen mening med det, då man ju också lägga ner SVT och sedan kan folk helt hålla tillgodo enbart med Youtube, TikTok och Netflix, vilket tyvärr majoriteten nog redan ändå gör.
Citera
2026-05-02, 10:02
Medlem
Enligt Svt själva så är förtroendet obegränsat stort.
Citera
2026-05-02, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun

Jo fast det baserar SVT på riggade undersökningar som de själva betalat. Helt oseriöst.
Citera
2026-05-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Problemet med att tjata om hur högt förtroende man åtnjuter är att folk börjar ställa frågan: "Varför tjatar de om det?" Jag kommer osökt att tänka på ett citat av Margaret Thatcher:

“Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't.”
Citera
2026-05-06, 20:21
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
SD har 20% av folkets röster. Det skulle alltså bara vara 7% till som saknar förtroende för svt?

Den som gjort undersökning kan helt enkelt inte räkna.
Jag skrev detta inlägg tidigare i tråden för att uppmärksamma att siffrorna kan inte stämma om man känner till något om samhället runt omkring.
Det kunde helt enkelt inte stämma om man kunde grundskolematematik.

Och vilken överraskning att man hade själv beställt och betalat för denna undersökning.

Det är även intressant att se vilka i tråden som försvarade uppgifterna initialt. En del är flitiga skribenter här på flashback.
Helt plötsligt blir deras inlägg begripliga.
Citera
2026-05-06, 20:58
Medlem
Tittar just nu på Uppdrag Granskning där man åter igen kör hatkampanj mot Trump och då är det inte ens val i USA. Samtidigt säger man att man måste spara pengar men detta har de tydligen pengar till.
Citera
2026-05-07, 19:19
Medlem
Alldeles för stort bland vänsterliberala i Stockholms innerstad.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in