Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Jag hade en konversation med en bekant nu under dagen som väckte upp detta i mig igen och nu är jag nyfiken på vad ni här på Flashback har fått uppleva.
Vi har ju psykologen som svimmade. Jag har gjort en stor tråd om det. Hon berättade att hon inte riktigt visste hur hon skulle säga hej då till sina patienter som berättade något negativt så det blev negativ stämning i rummet. Sedan svimmade hon av, tillsynes helt medvetslös med gapande mun. Jag tog upp mobilen för att tillkalla ambulans och var beredd på att göra HLR. Men så vaknade hon upp och visste inte vart hon var eller vad som hänt. Det som slog mig då var att hon spelade skådespel.
Hon agerade ut känslan äckel när jag träffade hon första gången, hon stod och grimaserade och iakttog min näta och mun, samtidigt som hon spelade ut känslan äckel. Fick ett vansinnesutbrott med knutna nävar och skrikande med rött ansikte, dessförinnan hade hon nästan börjat gråta och sedan skrattat rakt ut (när jag försökte få hon undvika gråta genom att säga det inte var kul att vara på semester), när jag på frågan vad jag gjort för roligt berättade om att jag åkt på semester till två avlägsna resmål i världen.
Jag blev också lätt utskrattad för att jag håller andra män om ryggen och förfördelar kvinnor, hon verkade få för sig det för jag pratade i termer om att "dom gör inget" på frågan om jag upplever mig som förföljd, alltså jag gör inte det och menade i allmänhet att "dom" som i folk på stan etc inte gör mig något.
Sista jag pratade med psykologen som svimmade i telefon, avslutade hon med att agera ut känslan rädsla och ångest i telefonen under kanske 30 sekunder. Hon lät ungefär som en kvinna som är påtagligt rädd för en våldsam man som ska misshandla hon. Under ett möte med hon berättade hon att hon inte tyckte det var kul vara psykolog och såg helt uppgiven ut och hon berättade hon inte var på samma sida som patienterna och att hon inte tyckte det var bra patienterna inte kunde något.
Jag fick kontinuerligt små utskällningar då psykologen verkade ha som rutin att agera ut ilska om jag sade något som kunde tolkas som negativt om svaga grupper, länder och könsmaktsordningen. Självfallet fick jag frågan om jag var homofil eller transvestit något som jag förnekade men fick ju understryka den saken två gånger, för att hon envisades med sina HBTQ frågor.
Fullkomligt makalös, jag satt i bilen utanför sjukhuset mållös efter samtliga besök med psykologen som svimmade. Behöver jag säga att hon såg ut att väga ca 120 kg och var apful?