2025-11-25, 16:44
Medlem
En känd snattare som oftast vill stjäla i knivar i området. enligt vittnen så sägs de sett mannen med en kniv från annan butik, Rusta?
Citera
2025-11-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
En känd snattare som oftast vill stjäla i knivar i området. enligt vittnen så sägs de sett mannen med en kniv från annan butik, Rusta?

Claes Ohlsson.
Citera
2025-11-25, 18:10
Medlem
Von-Pilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Vansinnesdåd eller hedersmord?

Har tidigare arbetat inom polisen och ofta haft utryckningar till detta område med dess närområde, här är jag ganska övertygad om att det handlar om en specifik man från Mellanöstern med utpräglat hat mot kvinnor och en oerhört osunt sjuk fascination av knivar, vi hade ofta utryckningar till närbelägen ICA Ma**i-butik i närheten där man ofta grep denna man för just stöld av knivar!! Det uppstod alltid handgemäng då man skulle gripa vederbörande, detta är den skäggige person från Mellanöstern som jag skulle satsa en rejäl slant på att mina tidigare kolleger inom Örebropolisen just nu har på sin radar och letar efter!
Citera
2025-11-25, 18:17
Medlem
Ingen ny info? Offer? Gärningsman?
Citera
2025-11-25, 19:26
Medlem
Såg på polisens uppdatering att dom hämtat in en man i 30-årsåldern! Polisen kommer även finnas i området idag och i morgon för att jobba trygghetsskapande.
Citera
2025-11-25, 19:33
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Men det är inte givet att en snattare av knivar också är en knivgalning i annat hänseende. Eller är han känd för det också?

Citat:
Ursprungligen postat av MISS-LILITH
Såg på polisens uppdatering att dom hämtat in en man i 30-årsåldern! Polisen kommer även finnas i området idag och i morgon för att jobba trygghetsskapande.
Hoppas det är rätt person då, oavsett om det är den välkände knivsnattaren eller ej.
Citera
2025-11-25, 19:51
Medlem
En man i 30-årsåldern har gripits.

Polisen:

Uppdaterad 25 november 19.11
25 november 10.03, Mord/dråp, försök, Örebro

Man gripen misstänkt för försök till mord

En person är skadad och förd med ambulans till sjukhus.

Ett område kring brottsplatsen är avspärrad.

I nuläget finns det ingen misstänkt men en person har försvunnit springande från platsen och polisen söker nu efter den personen.

UPPDATERING kl. 11.46

Den skadade personen är en kvinna och hon vårdas nu för sina skador, som inte är skottskador.

I övrigt fortsätter utredningsarbetet med en brottsplatsundersökning, förhör med eventuella vittnen och liknande.

Uppdatering 19.10: Efter en omfattande insats har en man i 30-årsåldern nyligen gripits misstänkt för mordförsöket vid Boglundsängens handelsområde under tisdagsförmiddagen. Nu väntar förhör och fortsatt utredning för att bland annat klarlägga motiv och händelseförlopp. Förundersökningen leds av åklagare. Målsäganden är vaken och har hörts om händelsen.

Som ett led i det trygghetsskapande arbetet kommer patruller finnas på plats i området i dag och i morgon om medborgare känner oro eller har frågor kring händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/november/25/25-november-10.03-morddrap-forsok-orebro/
Citera
2025-11-25, 20:13
Medlem
Ironiskt nog är det orangedagen idag. Kan MGM ha tajmat det medvetet?

”Orange Day den 25 november är dagen då FN uppmanar hela världen att uppmärksamma och manifestera mot våld mot kvinnor. Som en ljus och optimistisk färg representerar orange en värld fri från våld mot kvinnor och flickor.”

https://www.unwomen.se/engagera-dig/kampanjer/orange-day/
Citera
2025-11-25, 20:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Pilsner
Har tidigare arbetat inom polisen och ofta haft utryckningar till detta område med dess närområde, här är jag ganska övertygad om att det handlar om en specifik man från Mellanöstern med utpräglat hat mot kvinnor och en oerhört osunt sjuk fascination av knivar, vi hade ofta utryckningar till närbelägen ICA Ma**i-butik i närheten där man ofta grep denna man för just stöld av knivar!! Det uppstod alltid handgemäng då man skulle gripa vederbörande, detta är den skäggige person från Mellanöstern som jag skulle satsa en rejäl slant på att mina tidigare kolleger inom Örebropolisen just nu har på sin radar och letar efter!
Säg gärna till om det är fel.
Kan det vara Addo Bejtul* ?
*a
En riktig sol och vårare med försmak för personer med funktionsnedsättning.

tråd om b.la honom här
(FB) Kvinna i Karlstad häktad misstänkt för våldtäkt – omfattande utredning inledd (2025-03-27)
Citera
2025-11-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
Jag tror också att polisen bör söka bland män hon tidigare haft relation till e.g man eller pojkvän

Vilket bra tips för polisen kollar oftast sist eller kanske inte alls hos partner eller fd partner😆
Citera
2025-11-25, 21:02
Medlem
Känns skönt att veta att du inte jobbar inom polisen längre med din mentalitet av ryktesspridning. Lätt att lista ut vem du syftar på, tex personalen på Ica Maxi vet ju garanterat vem du menar och bollen är i rullning.

Citat:
Ursprungligen postat av Von-Pilsner
Citera
2025-11-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen:

Uppdaterad 25 november 19.11
25 november 10.03, Mord/dråp, försök, Örebro

Man gripen misstänkt för försök till mord

En person är skadad och förd med ambulans till sjukhus.

Ett område kring brottsplatsen är avspärrad.

I nuläget finns det ingen misstänkt men en person har försvunnit springande från platsen och polisen söker nu efter den personen.

UPPDATERING kl. 11.46

Den skadade personen är en kvinna och hon vårdas nu för sina skador, som inte är skottskador.

I övrigt fortsätter utredningsarbetet med en brottsplatsundersökning, förhör med eventuella vittnen och liknande.

Uppdatering 19.10: Efter en omfattande insats har en man i 30-årsåldern nyligen gripits misstänkt för mordförsöket vid Boglundsängens handelsområde under tisdagsförmiddagen. Nu väntar förhör och fortsatt utredning för att bland annat klarlägga motiv och händelseförlopp. Förundersökningen leds av åklagare. Målsäganden är vaken och har hörts om händelsen.

Som ett led i det trygghetsskapande arbetet kommer patruller finnas på plats i området i dag och i morgon om medborgare känner oro eller har frågor kring händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/november/25/25-november-10.03-morddrap-forsok-orebro/

"Trygghetsskapande" fina ord men finns bara en lösning till problemen..
Åka in med minst 1000st stora bussar i ghettot ladda flygplatsen med fraktflygplan sen skicka tillbaka bönrullarna, problemet är löst.

Men det vi kommer få se är någon verklighets frånvarande socialdemokrat med underbett, tillsammans med någon annan frodig batik kärring från vänstern.. Som tillsammans kommer yra om trygghetsskapande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in