Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-25, 10:01
Medlem
Per Feckts avatar
Jag har en Rolex Submariner, årsmodell 2013. Den behöver en service. Den drar sig 5 minuter per dygn ungefär, sedan ett halvår. Har någon tips på en bra urmakare i Stockholm, förutom Nymans Ur (där den är köpt). De är hiskeligt dyra.
Citera
2025-11-25, 10:07
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Jag har en Rolex Submariner, årsmodell 2013. Den behöver en service. Den drar sig 5 minuter per dygn ungefär, sedan ett halvår. Har någon tips på en bra urmakare i Stockholm, förutom Nymans Ur (där den är köpt). De är hiskeligt dyra.

Rob Engström är det naturliga alternativet.
Citera
2025-11-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt

Som ovan säger, Rob hade jag valt.
Citera
2025-11-25, 10:39
Medlem
Japp Rob Men du kan nog räkna med att den är borta ett tag Seadweller 9 veckor ingen putsning 8900
Citera
2025-11-25, 10:55
Medlem
Dundersnubbens avatar
Har inte Rob Engström förlorat certifieringen för Rolex? Kanske går att serva ändå.

Kan inte tänka mig att de är speciellt mycket billigare heller men kanske. Vad skulle de ha för din Sub? Är det en Date?
Citera
2025-11-25, 10:56
Medlem
Har inte servat en klocka på ett bra tag i Sverige men skickar inte R klockorna till Schweiz vilket drar ut på tiden rejält, 10 veckor tror jag en vän fick vänta.
Citera
2025-11-25, 11:00
Medlem
Engström servar inte längre Rolex.

Om du önskar en officiell Rolex-urmakare, så ligger prisnivån som hos Nyman´s

Bergströms i Uppsala är också auktoriserad
Citera
2025-11-25, 11:20
Medlem
auruns avatar
Rob har inte kvar Rolex.
Citera