2025-11-24, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Selv om han har en snabb og muntlig skrivstil, fatter jo selv jeg som nordmann umiddelbart meningene og meningsoppbyggende i
det som skrives. Men det er intet å skämmes over å ha problemer med det.

Evnen til å forstå meningene i nærliggende språk, eller for den delen personlige skrivestiler, beror enbart på hur man er
utrustet fra naturens side, og kvaliteten på ens utbildning.
Underbart!

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Är det så att du menar att den palestinska befolkningen är Israels fiende?
Alla som bor i Israel, oavsett etnicitet, har det väldigt mycket bättre än de som bor i något av de angränsande länderna. Initiativet borde därför applåderas.
Citera
2025-11-24, 16:53
Avstängd
Citat:
Är det så att du menar att den palestinska befolkningen är Israels fiende?

jag hade tolkat det som det, judarna verkar dock av en annan uppfattning.

om danskarna sköt 10`000 rakter mot malmö och göteborg, trots att vi bad dem lägga av efter de första 1,2,4 10,20,100 etc osv, så skulle jag inte se något problem med att utplåna alla danskar, ink alla danska isbjörnar på zoo och danska winerbröd.

skulle du?
Citera
2025-11-24, 16:54
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Annekterings-omröstningen:
Förutom att omröstningen bojkottades av de flesta i parlamentet så var alltså kontexten att detta var ett svar på att ett antal europeiska länder erkände Palestina som stat. Båda företeelserna, dvs annekteringsomröstningen och erkännandet, är framför allt symboliska och förändrar inget konkret.

Israeli Knesset passes preliminary reading of bill to annex occupied West Bank

The bill still must pass three additional readings to become law. It will now go to the Knesset Foreign Affairs and Defense Committee for further deliberations.

De har röstat den igenom det första steget, det är alltså inte symboliskt. Annekteringen är närmare verkställning nu.
Senast redigerad av Ajogen 2025-11-24 kl. 17:20.
Citera
2025-11-24, 16:57
Avstängd
Citat:

The bill still must pass three additional readings to become law. It will now go to the Knesset Foreign Affairs and Defense Committee for further deliberations.

De har alltså röstat den igenom det första steget, det är alltså inte symboliskt. Annekteringen är närmare verkställning nu.

krävs nog att babelstiner kaosar rätt rejält då.

den behöver 61 ja röster för att gå igenom den sissta omröstningen (dvs den 3dje)

så 26 ja till beöver de hitta i kammaren.
Citera
2025-11-24, 16:58
Medlem
vinczzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så är det ju i demokratier. vi får se vad israel bestämmer i slutändan.

Fast Israel är ju ingen demokrati
Citera
2025-11-24, 16:59
Medlem
Citat:

De har alltså röstat den igenom det första steget, det är alltså inte symboliskt. Annekteringen är närmare verkställning nu.

Dels måste de rösta igenom det flera gånger till i parlamentet - och då med full styrka på plats - sen så måste de få alla övriga instanser och partners (t.ex. USA och Abraham Accords) på sin sida. Jag skulle säga att en annektering av Västbanken är lika nära förestående som det fullständiga etablerandet av en palestinsk stat.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
jag hade tolkat det som det, judarna verkar dock av en annan uppfattning.

om danskarna sköt 10`000 rakter mot malmö och göteborg, trots att vi bad dem lägga av efter de första 1,2,4 10,20,100 etc osv, så skulle jag inte se något problem med att utplåna alla danskar, ink alla danska isbjörnar på zoo och danska winerbröd.

skulle du?
Israel beter sig just som om att alla palestinier är fiender.

Vad menar du med att de skulle ha en annan uppfattning?

Jag tar Finkelsteins argument om det där.

https://www.youtube.com/watch?v=FtpgGxeCGpM
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
krävs nog att babelstiner kaosar rätt rejält då.

den behöver 61 ja röster för att gå igenom den sissta omröstningen (dvs den 3dje)

så 26 ja till beöver de hitta i kammaren.
Så du är bara rasist. Ok, bra snack.
Citera
2025-11-24, 17:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Dels måste de rösta igenom det flera gånger till i parlamentet - och då med full styrka på plats - sen så måste de få alla övriga instanser och partners (t.ex. USA och Abraham Accords) på sin sida. Jag skulle säga att en annektering av Västbanken är lika nära förestående som det fullständiga etablerandet av en palestinsk stat.
Absolut, Israel har hittills visat sig respektera internationella lagar etc.
Citera
2025-11-24, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinczz
Fast Israel är ju ingen demokrati

och din mamma är ingen hora....
https://freedomhouse.org/country/scores
Citera
2025-11-24, 17:07
Avslutad
Citat:
och din mamma är ingen hora....
https://freedomhouse.org/country/scores
Kolla Gaza strip
Citera
2025-11-24, 17:12
Avstängd
Citat:
Israel beter sig just som om att alla palestinier är fiender.
Har de dödadat Khaled Kabub (domare i högsta domstolen i israel)?
nej de hade de inte.....

Citat:
Vad menar du med att de skulle ha en annan uppfattning?
-bor ju 2 miljoner palestiner i israel.
-de liksom judarna i israel råkar ut för i snitt ca 40st /år "drottningatan" (eller ja, mycket värre)
- och ett par 100-till flera 1000 rakter som skjuts mot dem från gaza årligen.

rätt bänga i huvudet, med tanken på att de kan få slut på det på typ 1-2 veckor med napalm och klusterminiering. utan att riskerar en enda israeliers liv...

fan, väst gjode ju horhus med 2 länder i typ 10års tid över ett par muhamdaner som krashade in i ett några hus 11 septermber....

judarna är skumma.

Citat:
Jag tar Finkelsteins argument om det där.

https://www.youtube.com/watch?v=FtpgGxeCGpM

jag brukar undvika "akademiker" med mindre än 15 i h-index. om deras kolegor i branshen inte bryr sig om dem, så gör inte jag heller det. i synnerhet inte om de mest är kända för att djupandas på youtube....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in