2025-11-20, 18:02
Medlem
Jag har köpt en förpackning fiskbullar i dillsås märke Coop. Jag har inte ätit fiskbullar sen barndomen och har aldrig tillagat det själv. När jag öppnar förpackningen så ser det ut som att såsen är separerad, alltså att burken är fylld med vatten och klumpar som jag antar ska smälta ner till en sås. Har någon erfarenhet av detta märke och vet om det är såhär det ska se ut? Det luktar helt okej, (fisk) och jag tänker ge det en chans, men om någon hinner läsa detta inom kort framtid och har erafenhet av Coops fiskbullar får ni gärna dela med er av era erfarenheter.
Citera
2025-11-20, 18:07
Medlem
Det blev ändå en fin sås när jag värmde upp det hela. Jag återkommer med en recension när jag har ätit klart, om jag inte skriver något så har jag dött.
Citera
2025-11-20, 18:26
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovensaferat
Jag har köpt en förpackning fiskbullar i dillsås märke Coop. Jag har inte ätit fiskbullar sen barndomen och har aldrig tillagat det själv. När jag öppnar förpackningen så ser det ut som att såsen är separerad, alltså att burken är fylld med vatten och klumpar som jag antar ska smälta ner till en sås. Har någon erfarenhet av detta märke och vet om det är såhär det ska se ut? Det luktar helt okej, (fisk) och jag tänker ge det en chans, men om någon hinner läsa detta inom kort framtid och har erafenhet av Coops fiskbullar får ni gärna dela med er av era erfarenheter.
Fiskbullar i dillsås brukade vara en krämig ljus sås med synliga dillblad i, mjuka fiskbullar och en syrlig salt söt smak.
Citera
2025-11-20, 18:30
Medlem
Ja, såsen är klumpig. Bara att skaka och värma så blir det bra.
Fiskbullar är underskattad snabbmat!
Citera
2025-11-20, 18:36
Medlem
Smakade som barndomen! Jag hade förväntat mig lite mer fisk-smak, men dill var inte helt fel. Jag önskar bara att de kom i lite större portion. 7/10
Citera
2025-11-20, 19:23
Medlem
Abbas i hummersås är ju så jäkla goda med pulvermos. Vill man lyxa till det riv en morot till så är den snudd på 5⭐.
Citera
2025-11-20, 19:46
Medlem
Vill minnas att Coop för tiotalet år sedan saluförde fiskkakor som var riktigt goda att värma i pannan och servera till hemmagjord potatismos. Vacuumförpackning och troligen norsk tillverkare, alltså inte Coops varumärke. Har dock inte sett susen av dem på många år, inte i min Coop i alla fall.

Godare än fiskbullar, så passa på om ni råkar se dem i er affär.
Citera
2025-11-20, 20:09
Medlem
Det är inget fel de ska vara så bara att värma upp så blir det fina och gott är det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in