2025-11-19, 19:19
Medlem
CombatPigs avatar
Science fiction baserat på Andy Weirs novell från 2021.

Någonting skymmer solen och jorden är på väg att drabbas av en katastrofal istid inom 30 år. Läraren och biologen Ryland Grace (Gosling) skickas ensam ut i rymden, för han är den enda som verkar ha kunskaper att lösa problemet.

Den ser smått mysig ut. Det vore härligt med en bra sci-fi att se nu när vintern kommer.

Släpps i mars.

https://www.youtube.com/watch?v=XKZ1wVt58-A&t=184s

https://www.imdb.com/title/tt12042730/
Citera
2025-11-19, 20:25
Medlem
kalkryggars avatar
Fy fan vad tråkig den såg ut. Humor som känns som den som kom med 80-tals filmer. En lärare som är den enda i världen man kan skicka, en alien som såg riktigt tråkigt ut.

- Fist bumb
- Fist my bump

Jätteroligt om man är 12 år.

Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
nu när vintern kommer.

Släpps i mars.

Menar du nästa vinter då eller?
Citera
2025-11-19, 20:35
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fy fan vad tråkig den såg ut. Humor som känns som den som kom med 80-tals filmer. En lärare som är den enda i världen man kan skicka, en alien som såg riktigt tråkigt ut.

- Fist bumb
- Fist my bump

Jätteroligt om man är 12 år.

Menar du nästa vinter då eller?
Jaja, jag blir deppig när första snön faller och har bara i tankarna på att nu börjar ett långt helvete som aldrig tar slut.

Du verkar känna likadant antar jag, med tanke på ditt extremt negativa inlägg. Vi får hålla ut!
Citera
2025-11-19, 20:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Jaja, jag blir deppig när första snön faller och har bara i tankarna på att nu börjar ett långt helvete som aldrig tar slut.

Du verkar känna likadant antar jag, med tanke på ditt extremt negativa inlägg. Vi får hålla ut!

Nejdå, jag älskar att vintern äntligen har kommit. Nu ska jag njuta av vintern hela vintern. Sen när våren kommer ska jag njuta av våren hela våren och sen när sommaren kommer så ska jag.. a du förstår.

Jag var väl inte negativ. Du ser väl själv hur jävla trist filmen ser ut? Den måste ju vara för barn tänker jag.
Citera
2025-11-19, 21:00
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nejdå, jag älskar att vintern äntligen har kommit. Nu ska jag njuta av vintern hela vintern. Sen när våren kommer ska jag njuta av våren hela våren och sen när sommaren kommer så ska jag.. a du förstår.

Jag var väl inte negativ. Du ser väl själv hur jävla trist filmen ser ut? Den måste ju vara för barn tänker jag.
Jag vågar inte uttala mig om en film jag ännu inte har sett, men visst kan det vara trevligt att se en film som inte tar sig självt på alltför stort allvar ibland.

Det finns ju vuxna som avgudar Marvelfilmer också, trots att de är otroligt barnsliga. Alla har vi olika smak.
Citera
2025-11-19, 21:14
Medlem
Studsbolls avatar
Boken är mycket bra, men jag tror det är extremt svårt att göra film av den. Jag har låga förväntningar på filmen. Hans bok "The Martian" blev förvisso en succé även som film, men detta är betydligt mer komplicerat.
Citera
2026-01-26, 20:45
Medlem
Jag har superhöga förväntningar på denna filmen. Jag älskade boken! Lyssnade på den som ljudbok, en av de få ljudböcker som jag gillat. Jag skulle bli jättebesviken om den inte är bra, men jag är säker på att den kommer vara toppen. Var lite osäker på Ryan Gosling, men han verkar kanon vad jag kan se i trailers.
Till och med så jag tror jag kommer ta mig iväg till en biograf för att se den där, har inte varit på bio på flera år. Men denna tror jag är värd ett biobesök (hoppas hoppas).
Citera
2026-01-27, 11:23
Medlem
Tycker The Martian var otroligt bra, både boken och filmen. Gillade även denna boken men har svårt att se att det går att göra en bra film av den. Hoppas jag har fel.
Citera
2026-02-09, 08:58
Medlem
Sista (Final) trailer innan premiären verkar ha visats under Super Bowl-reklamen. Ligger på YouTube, och nu höjdes förväntningarna ytterligare. Jag gillar att det är humor för så upplevde jag att det var i boken. Så charmig.
Antar att det tyder på stor budget att ha reklam där, undrar om det är positivt att de väljer att göra reklam där, eller det kanske är så de brukar göras.
Citera
2026-02-09, 09:19
Medlem
Studsbolls avatar
Länk till nya trailern.

https://m.youtube.com/watch?v=P0XN3-n-2Lo&pp=0gcJCZEKAYcqIYzv

Det ser ut som jag misstänkte; det är otroligt svårt att göra film av en dylik bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in