2025-11-18, 20:09
Medlem
Vitiss avatar
Var tvungen att kolla / uppdatera.
Ja! Uselt!
Citera
2025-11-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Någon annan som tycker Blocket precis blev förstört?

Jag kan tyvärr skriva för mycket skit om denna designen så jag låter alla andra dela med sig. Men ett av mina största irritationsmoment är antalet annonser på sidan.

Snabblänk https://www.blocket.se

ser ut som att någon öppnat Lovable och skrivit "designa ett nytt blocket". låg kvalitet, basic, i princip fult. värdelösa designers om de har någon
Citera
2025-11-18, 20:19
Medlem
Appen ser skräp ut!
Det enda som är bättre är att man ställer in sökområde i kilometer istället för län.
Citera
2025-11-18, 20:19
Moderator
HelgeBuks avatar
Det verkar som om man måste börja söka efter nåt eller bläddra i kategorier först och SEN får man välja län/kommun nere till vänster bland alla andra filter. Det är ju oftast den första och viktigaste avgränsningen när man söker något, utom möjligen små lätta saker som lämpar sig för frakt.

Jag har för övrigt aldrig köpt något med frakt via blocket, men det kanske är en stor grej..?
Citera
2025-11-18, 20:38
Medlem
aztlans avatar
Helt värdelös, hur fan kan man krångla till något som fungerar till detta skit?
Citera
2025-11-18, 20:52
Medlem
Tycker den blev svår att navigera i nu och allt kräver så mycket klick för att göra de mest grundläggande sakerna. Finns liksom inget logik i gränssnittet? Märker också att den drabbats av samma fenomen som nya prisjakt, vilket är att den är seg som sirap när man börjar interagera med den som att välja filter etc. Beror tydligen på att de gått över till react som är ett tungt javascript framework som hela tiden ritar upp sidan på nytt vid minsta förändring, så det förklara varför min laptop laggar sönder
Citera
2025-11-18, 20:56
Medlem
https://www.finn.no/ de har ju blivit en kopia av norska finn ser jag.
Citera
2025-11-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Bra att de utrotar sig själva.
Bara en jävla massa reklam, tjänar de inga pengar på
annonser från användare?

Blocket var gratis fram till att DE ONDA MILJARDÄRERNA som äger aftonbladet köpte det för hundra miljoner, och sedan har tjänat flera miljarder efter det.

Men nu vill de ONDSKEFULLA blyga miljardärer tjäna ännu mer, för de giriga vill alltid ha mer, mer, MER! Tills de äger allt, vi är snart där.

Djupt tragiskt att ingen vill konkurrera. Att sälja begagnade saker borde vara gratis, inte något miljardärer ska parasitera på precis som de gör allting annat.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2025-11-18 kl. 21:02.
Citera
2025-11-18, 20:59
Medlem
Mailmanss avatar
Den var kanske inte värd att byta till, för den lär kostat mycket.

Svårt att se att de gjort nån form av användbar test på denna innan den släpptes.
Citera
2025-11-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Någon annan som tycker Blocket precis blev förstört?

Jag kan tyvärr skriva för mycket skit om denna designen så jag låter alla andra dela med sig. Men ett av mina största irritationsmoment är antalet annonser på sidan.

Snabblänk https://www.blocket.se

Ja, hela sidan är kass numera. Minns att den var fulländad runt 2005, ingen bloat, ingen reklam, smidiga rullgardinsmenyer till allting. Lättöverskådligt. Blir bara stressad av sidan nu för tiden.
Citera
2025-11-18, 21:11
Medlem
godboys avatar
Nu är jag väldigt sällan på Blocket, men har ändå ett minne av hur den har sett ut tidigare. Denna uppdatering var verkligen inget vidare. Sidan känns trång och omständlig, de har liksom ramat in sidan i massa annonser.

Min känsla är att när det byggs sidor och appar idag så handlar det mest om konstruktörernas egon än att det ska vara användbart och överskådligt. Den fria streamingtjänsten Pluto är också ett exempel på en extremt illa skapad app eller sida. Nu har jag ett antal tjänster som jag betalar för, men jag skulle absolut kunna tänkt mig att navigera in på Pluto om den hade varit det minsta lilla vettig i sitt gränssnitt. Bara för att något är skapat att vara gratis för den privata användaren så ska det inte vara genomuselt, det blir liksom kontrproduktivt.
Citera
2025-11-18, 21:12
Medlem
Haha har dem lyckats göra det sämre ännu en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här