2025-11-21, 06:47
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Då vi talar om malmö.
Detta är kanske nytt.
20% av eleverna i Malmös högstadie elever klarar inte ta sig in på gymnasiet. Och då har Malmö redan tummat med betyg så elever kommer in.

Tror ni utsikten att kunna skaffa jobb är goda?

Ha den bilden framför er och sedan lägg på de som är i 20 plus års åldern. Och inte är född här.

Malmö är en stor gryta av arbetslösa som aldrig kommer ta slut.
Är det en framtid som Sverige har framför sig? Ja med stor sannolikhet

Någon som vill ha det så?
Ja tydligen är allt hur bra som helst enligt vissa och skatteintäkterna öser in.
Fast Malmö är ingalunda en legal entitet som styr Sverige, så det blir bara till andra kommuner att pröjsa ett avsevärt större utjämningsbidrag. Det kommer nog öka några hundra procent nu när alla arbetslösa skall ha socialbidrag. Kommuner har ju inte kommunalt självbestämmande så har andra kommuner solidariskt betalningsansvar.

Dvs för att göra det lättare att förstå - Sverige styrs av Stockholm. Det är Stockholm som öppnade gränserna, inte Malmö.
Citera
2025-11-22, 18:59
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Men många invandrare är ju redan svenskar

De kommer aldrig bli svenskar lika lite som jag blir same bara för att jag skaffar mig ett par renar och börjar jojka.
Citera
2025-11-23, 20:23
Medlem
bo-jerrys avatar
Du menar att vem som än flyttar vart är det meningslöst att försöka integrera dig?
Citera
2025-11-23, 22:08
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sydsvenskan.se/malmo/sd-vill-lagga-40-miljoner-extra-pa-atervandring-fran-malmo/

Ät detta en bra idé?

Det blir 67 familjer (600000kr/familj), inte mycket. Plakatpolitik från brunhögern.

Frågan är om det WT från övriga Skåne som ska flytta in eller ska hus rivas?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in