Citat:
Ursprungligen postat av
Falcon1111
Alltså Bilprovningen var ett monopol som var bra.
Nej det var fruktansvärt långa köer och dom hade bara öppet dagtid vardagar, då andra folk måste vara på jobbet. Har du aldrig sett köerna på nätterna till drop in? Folk sov ju över i sin bil för att ha en chans att besikta, helst innan jobbet eller under dagen och innan det blev körförbud. Idag kan jag hitta en besiktningstid om 15 min i princip och det är öppet kvällar och helger på många stationer.
Jag har inget problem att hitta rimliga priser på besiktning, över 500kr har jag nog aldrig betalat vad jag vet. Det finns alltid nån rabattkod man kan använda, eller bli medlem och få 100kr avdraget osv, enda som händer är att man får reklam till sin mail...
Väljer man att bo exakt mitt i ingen jävla stans och har 30 mil till besiktningen tycker jag inte det är statens problem. Dom boende får gå ihop och hjälpas åt istället. Kanske ska nån granne åka till Ikea 50 mil bort och då kan ta din bil istället och samtidigt köra in på besiktningen eller så... Bor man så jävla off får man vara kreativ och inte bara grina att staten ska fixa allt.