Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Dom kvinnor som gifter sig sent brukar vara kvinnor av den bättre sorten som inte hittat en man som är tillräckligt duglig.
Män som gifter sig sent brukar vara kvinnokarlar med commitment issues (emotionellt otillgängliga). Är du inte en av dessa casanovor, så är det inget att vara stolt över att du gifter sig sent som man. För då handlar det om att du inte kan hitta någon istället för att du inte vill.
Beträffande kvinnor så har du totalt fel, jag ser bland mina barndomsvänner att alla de bra tjejerna lever fortfarande tillsammans med någon man dom blev ihop med före 25år.
Övriga tjejer fortsätter att byta partner lite då och då.
Med killar har du kanske rätt, jag själv har haft lätt att hitta tjejer upp till medelåldern och att då stadga sig kändes bara meningslöst även om på äldre dagar kan se att man hade haft andra livsfördelar om man hade skaffat sig en pålitlig lagkamrat tidigt. Om man då hade lagt mer av sin tid på karriär och att lyfta sitt liv ekonomiskt.
Man ser ju att många framgångsrika män har skaffat sig en bra partner tidigt.
Efter medelåldern blir det svårare att hitta svenska tjejer om man inte är intresserad av bittra feta fula tanter. De fåtal kvinnor som är över 45 och fortfarande attraktiva är upptagna eller totalt skadade i skallen.