2025-11-20, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Rimliga krav är väl det bästa. När nån skriver höga krav så tänker jag mig att personen i fråga vill att vederbörande ska vara nästintill perfekt. Å ingen är perfekt.

Jag har oxå krav men dom är varken för höga eller för låga.
Ingen kan väl avgöra åt någon annan att de har för ”höga” krav eller inte. Speciellt om det inte är därför man har valt att vara singel, utan att man faktiskt inser att ingen kommer vilja ha en. T ex om man är för passiv och tillbakadragen.
Citera
2025-11-20, 13:45
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloweenPumpa
Ingen kan väl avgöra åt någon annan att de har för ”höga” krav eller inte. Speciellt om det inte är därför man har valt att vara singel, utan att man faktiskt inser att ingen kommer vilja ha en. T ex om man är för passiv och tillbakadragen.
Jo det går faktiskt att avgöra i vissa fall om det är föööör "höga" krav eller inte.
Citera
2025-11-20, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Jo det går faktiskt att avgöra i vissa fall om det är föööör "höga" krav eller inte.
Nej, har också fått läsa det. Men det handlar inte om mina krav på någon annan, utan att jag inser att någon annan naturligtvis skulle ha krav på mig. Jag är en sådan som aldrig hör av mig osv. Det hade inte funkat i längden
Citera
2025-11-20, 13:55
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloweenPumpa
Nej, har också fått läsa det. Men det handlar inte om mina krav på någon annan, utan att jag inser att någon annan naturligtvis skulle ha krav på mig. Jag är en sådan som aldrig hör av mig osv. Det hade inte funkat i längden
Ah ok då hänger jag med mer hur du menade, sorry 😊
Citera
2025-11-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Ja. Darwin's award till dig också.

Fick du inte kvinnan som du ställt in siktet på?
Bespara oss ditt nederlag
Citera
2025-11-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia

Dom kvinnor som gifter sig sent brukar vara kvinnor av den bättre sorten som inte hittat en man som är tillräckligt duglig.

Män som gifter sig sent brukar vara kvinnokarlar med commitment issues (emotionellt otillgängliga). Är du inte en av dessa casanovor, så är det inget att vara stolt över att du gifter sig sent som man. För då handlar det om att du inte kan hitta någon istället för att du inte vill.

Beträffande kvinnor så har du totalt fel, jag ser bland mina barndomsvänner att alla de bra tjejerna lever fortfarande tillsammans med någon man dom blev ihop med före 25år.
Övriga tjejer fortsätter att byta partner lite då och då.

Med killar har du kanske rätt, jag själv har haft lätt att hitta tjejer upp till medelåldern och att då stadga sig kändes bara meningslöst även om på äldre dagar kan se att man hade haft andra livsfördelar om man hade skaffat sig en pålitlig lagkamrat tidigt. Om man då hade lagt mer av sin tid på karriär och att lyfta sitt liv ekonomiskt.
Man ser ju att många framgångsrika män har skaffat sig en bra partner tidigt.

Efter medelåldern blir det svårare att hitta svenska tjejer om man inte är intresserad av bittra feta fula tanter. De fåtal kvinnor som är över 45 och fortfarande attraktiva är upptagna eller totalt skadade i skallen.
Citera
2025-11-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Fick du inte kvinnan som du ställt in siktet på?
Bespara oss ditt nederlag
Bespara framtiden dina gener. Det är absolut inget nederlag. Alla dina förfäder och förmödrar har lyckats. Men att just du inte gjort det behöver ju inte ses som ett nederlag. Om 100 år kommer garanterat ingen att se det som ett nederlag
Citera
2025-11-20, 15:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag orkade bara kolla 1 minut in i klippet. Videon är det ultimata woke-tramset.

Dom kvinnor som gifter sig sent brukar vara kvinnor av den bättre sorten som inte hittat en man som är tillräckligt duglig.

Män som gifter sig sent brukar vara kvinnokarlar med commitment issues (emotionellt otillgängliga). Är du inte en av dessa casanovor, så är det inget att vara stolt över att du gifter sig sent som man. För då handlar det om att du inte kan hitta någon istället för att du inte vill.

På tal om woke-trams...."emotionellt otillgänglig". Det kör varenda feminist på internet med, när hon mobbat pojkvännen en hel dag, och ändå inte lyckats få honom att tjuta.
Citera
2025-11-20, 15:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
På tal om woke-trams...."emotionellt otillgänglig". Det kör varenda feminist på internet med, när hon mobbat pojkvännen en hel dag, och ändå inte lyckats få honom att tjuta.

Feminister använder "emotionellt otillgänglig" som en förolämpning, jag tycker det kan vara trevligt!
Citera
2025-11-20, 17:34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Feminister använder "emotionellt otillgänglig" som en förolämpning, jag tycker det kan vara trevligt!

Personligen tycker jag att man borde titta sig själv i spegeln, om man förväntar sig att andra människor ska vara "tillgängliga", som någon jävla hora.
Citera
2025-11-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Bespara framtiden dina gener. Det är absolut inget nederlag. Alla dina förfäder och förmödrar har lyckats. Men att just du inte gjort det behöver ju inte ses som ett nederlag. Om 100 år kommer garanterat ingen att se det som ett nederlag

Jag ser större problem i att folk skaffar barn med vem som helst, än att jag som enskild individ inte skulle träffa rätt man och inte fört mina gener vidare.

Skaffar man barn är man förälder tills man går i graven.
Därför ska man vara selektiv och inte nöja sig med vem som helst.
Citera
2025-11-20, 19:31
Medlem
Gifte mig sent samt skilde mig snabbt. Och jag har valt att inte binda mig igen. Många tycker att det inte är okej att ha krav i den situation som jag sitter i som långtidssjukskriven mullig tant i mina bästa år.

Men krav behöver ju inte handla om krav på inkomst eller muskler, det kan lika gärna handla om krav som humor och medkänsla. Och såna krav har jag all rätt att ha anser jag! 👌

Därav väljer jag hellre att leva ensam, än att bara nöja mig med nån grinig gubbe som tycker att han gjort mig en tjänst för att han vill leva med mig. Tack men nej tack! Jag har ett värde jag med. En krutgumma som inte behöver nån gubbe till någonting överhuvudtaget 💪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in