Citat:
Ursprungligen postat av
Mugabelover
Det är förbjudet med delägarskap.
det är sannolikt en felöversättning och att det syftar på en vidareförsäljningsklausul.
Vet inte, men i en ickeBajenpodd pratade de om att det är förbjudet med delägarskap för agenter men inte för klubbar och de kom fram till lite liknande dig att det är/blir som en slags vidareförsäljningsklausul
(men den blir ju i flera led om den andra delen inte säljer sin del).
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det är naturligtvis ett premium på svenska lirare, särskilt i AIK där vi fortfarande har en ganska hög belastning på utlandskvoten, men jag har jävligt svårt att se att RoddBull ska få värde för pengarna för Boudri givet den groteska summan dom lägger på spelaren. Och då tycker jag ändå att Boudri när han är på spelhumör är ligans bästa spelare.
Hur får du ditt resonemang att gå ihop?
Citat:
Ursprungligen postat av
bananjuice
Wilson klar till Häcken, synd att det inte blev bättre utfall med honom. Alltid gillat killen, men bevisligen håller han inte.
Njae. Häcken tycker att han håller och även jag gör det. Problemet för Uhrström att position(er) som passar bäst för honom är de svåraste att få speltid på p g a hård konkurrens i Hammarby. Han var mycket bra och gjorde mål vid ett inhopp han fick i våras på "Besaras plats" i våras, men sedan dess har Adjei blivit mycket bättre och Boudri kommit.
Jag hade föredragit om han lånats ut något år.
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Augsburg och Mainz slåss om Lind. Bud på nästan 90 miljoner ligger.
Kan inte tänka mig att Bajen säljer bort toppstriden så billigt. Lind finns att sälja dyrt även i nästa fönster.
Efter vad jag LÄST har Bajen tackat Nej även till höjda buden, Hjelmberg verkar inte alls intresserad av att sälja och Lind vill vara kvar för att utvecklas mer innan han säljs i framtiden.
Den enda av dem, som spelar mycket i A-laget, som efter att jakten på SM-guld blivit aktuell efter att Sirius börjat tappa poäng, som antytt att han kan vilja bort nu är Tekie, som inte vill vara rotationsspelare, MEN det var efter att han inte fått starta två matcher i rad. Innan det sa han att han vill vara KVAR.
Som någon sa, nu när Hammarby är så bra är alla "rotationsspelare"
(Är det bara Hahn, som startat alla tävlingsmatcher sedan Rydström kom? Även t ex Winther, som spelat så bra, spelade inte en match. Madjed? OM även Madjed beror det på att Hagen inte kommit igång tillräckligt, men jag har för mig att även Madjed inte spelat. Mackan? Skoglund? De behöver inte vila

för de är evighetsmaskiner och klart bäst på sina positioner, så det skulle vara för att ge någon annan speltid på de positionerna.)