2026-08-11, 21:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Är du verkligen säker på att Alexander ville lämna? Jag har för mig att det var klubben som inte tyckte man hade plats för honom. Hursomhelst var det ett misstag att inte spela honom mer. Har alltid gillat honom mer än Bergan.

Adam var alltid skadad men det blev dålig stämning i laget när han inte fick förlängt. Han var nära vän med alla i det gamla gardet. Svårt att ha honom på lönelistan när han spelar så lite men han hade precis kommit tillbaka och var bra när han fick chansen. Tycker han skulle fått ett år till.
Jag är cirka helt säker på att jag hörde nån intervju där antingen han eller någon annan sa att han ville ha speltid och att det var därför han lämnade.

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Inte konstigt om laget blev sämre av spelartapp,
men vad tror ni Mjällbyinsatta om samband mellan att Mjällby blivit så mycket sämre och det Svenshult skriver?
Eller är teoribra Aksum dålig på personhantering?
Självklart har det märkts att dom bästa spelarna lämnat, men det är inte därför som spelet har havererat, allt hängde inte på ett fåtal spelare.
Men ja, jag är rätt säker på att det hade gått bättre med Torstensson kvar, skrev det redan i vintras när det blev klart att han lämnade tränarstaben, hade föredragit att Torstensson och Aksum helt enkelt bara bytt titlar. Därmed inte sagt att Aksum är dålig på det, kanske snarare att Torstensson var en magiker på det planet.
Citera
2026-08-11, 21:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Källan är ett inlägg från ett troll på Kalmars svenskafans. Skrivet 18:35 om ni vill dubbelkolla.
Hans källa är alltid Svenska Fans.
Citera
2026-08-11, 22:42
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om att Ladefoged strejkar? Får inte bli allt för vanligt eller accepterat i vår liga. Något måste göras för att få bukt med detta.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Rja1gA/uppgifter-ladefoged-vagrar-trana-vill-tvinga-fram-flytt

Nu vann dom tyvärr ändå igår utan honom.

Svårt att göra något i en "säljande" liga... det skulle vara att svartlista agenter eller liknande då. Just med denna dansk så vet VSK att dem skulle sälja I detta fönster och det vore hål i huvudet att riskera en skada på honom.

Med det sagt, kanske att ligan även kan straffa spelare som strejkar, klubben anmäler att en spelare vägrar spela enligt kontrakt och ligan bestraffar spelare med hutlösa böter? Tror ändå problemet är hos agenterna...
Citera
2026-08-11, 22:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Svårt att göra något i en "säljande" liga... det skulle vara att svartlista agenter eller liknande då. Just med denna dansk så vet VSK att dem skulle sälja I detta fönster och det vore hål i huvudet att riskera en skada på honom.

Med det sagt, kanske att ligan även kan straffa spelare som strejkar, klubben anmäler att en spelare vägrar spela enligt kontrakt och ligan bestraffar spelare med hutlösa böter? Tror ändå problemet är hos agenterna...
FIFA borde skriva in i sina övergångsregler att spelare som obefogat strejkar inte är möjliga att värva. Om de fejkar skada så ska såklart läkarintyg krävas från klubbläkaren.
Citera
2026-08-11, 23:07
Medlem
Citat:
Källan är ett inlägg från ett troll på Kalmars svenskafans. Skrivet 18:35 om ni vill dubbelkolla.

Animalfarm_1891 som skriver på andra lags svenskafans forum låter ändå som en toppenkälla.
Citera
2026-08-11, 23:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Klausul på 25 miljoner enligt mina källor.
Litar du på dem?
Märkligt att ingen större klubb köper loss honomisf? Är det Jonestown som dominerar?
Citera
2026-08-12, 11:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Animalfarm_1891 som skriver på andra lags svenskafans forum låter ändå som en toppenkälla.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/kalmar-kraver-mer-for-charlie-rosenqvist/

Vad säger du nu då?
Citera
2026-08-12, 11:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/kalmar-kraver-mer-for-charlie-rosenqvist/

Vad säger du nu då?
Så det var ingen klausul…?
Citera
2026-08-12, 11:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Så det var ingen klausul…?
Halvt rätt för 25 miljoner dock!

Enligt mina källor så ryktas Okkels out till dansk klubb.
Citera
2026-08-12, 12:47
Medlem
Citat:
Halvt rätt för 25 miljoner dock!

Enligt mina källor så ryktas Okkels out till dansk klubb.

Inget halvt rätt eftersom du hänvisade till en icke-existerande klausul.

Med det sagt så ska det alltid finnas en sillyguru som bara hittar på, kanske du kan fylla dom skorna nu när vissa skribenter saknas?
Citera
2026-08-12, 18:50
Medlem
Tonyos avatar
Rockson Yeboah till Osasuna för 33 miljoner. Har de helt missat att han är en av seriens sämsta spelare som på egen hand kostat Göteborg flera poäng den här säsongen? Helt otroligt att varenda afrikan i Allsvenskan har försäljningsvärde oavsett om de kan spela fotboll eller inte.
Citera
2026-08-12, 19:41
Medlem
Teus avatar
Om Charlie med kontrakt till 31/12/2028 är värd 25 miljoner, vad tror LGBTQuill att Sagoe Jr med utgående kontrakt är värd? 300?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in