Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Boudri har gjort 8 mål och 2 assist på 48 matcher i Allsvenskan. Är inte slutprodukten ganska dålig för prislappen?
Nu kan ju en spelare vara så mycket mer än bara lättgooglad poängstatistik.
Men 37 miljoner kan ju ändå ses ett överpris sett till vad tex Viktor Lind, en likvärdig spelare, kostade.
Det är en marknadsekonomi som råder, där utbud och efterfrågan styr priset. Boudri är svensk och en spelare som passar in i det Hammarby söker och framför allt så kan han allsvenskan, vilket säkert höjde priset (som trots allt samma summa som LA betalade GAIS för mindre än ett år sedan).
Alternativet för Hammarby hade varit att leta efter en billigare spelare, med alla risker det hade kunnat tänkas innebära.
Man hade kunnat försöka få loss tex Sagoe för, vad 25M? Kanske försökte man men Arsenal var inte villiga att bryta kontraktet med KFF och sälja till det priset? Vi vet inte. Annars vet jag inte vilka spelare Hammarby skulle gått för istället?
Drömmen är ju att hitta en 19 årig "blivande Boudri" för 5-10m? Men det går väl fler misslyckanden per lyckad sådan värvning? Iaf om man vill nå de toppar man hoppas få med Boudri. Bajen var ute efter ett säkrare kort och har de ekonomiska musklerna att göra denna satsning. Som jag sade tidigare är skador det enda jag är orolig för här.
I värsta fall kanske Bajen kan göra som med Mikkelsen och Berisha och få pengarna tillbaka, om det inte faller väl ut?
Pengar på banken kommer iaf inte hjälpa Bajen i jakt på nya topp 3 placeringar och Europaspel.