Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-08, 22:41
Medlem
Nån gång varje år kan man läsa i tidningarna eller höra på nyheterna i tv och radio att EU har bötfällt något storföretag som Apple, Google, Meta eller Microsoft med miljardbelopp. Men det är också det enda man får höra. Får EU verkligen in de här summorna eller förhandlas summorna ned till småpengar?
Citera
2025-11-08, 22:44
Medlem
StorFetAnkas avatar
Ja de får in pengarna, å skulle företagen inte betala så får de sina serverhallar konfiskerade, dessa är värda många gånger mer än böterna som delas ut. Det är mest i USA som konsumenter inte har några som helst rättigheter.
Citera
2025-11-08, 23:00
Medlem
Varför har du fått för dig att de inte skulle få in pengarna? Eller att de skulle förhandla ner beloppen? Var kommer dessa besynnerliga utgångspunkter från?

Jag var motståndare mot EU förr, men idag är jag förbannat glad att de finns och verkar som en positiv motkraft mot ondskan som läcker in från Mordor dvs från USA av idag, och de var inte nämnvärt bättre under tidigare presidenter heller.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2025-11-08 kl. 23:02.
Citera
2025-11-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Varför har du fått för dig att de inte skulle få in pengarna? Eller att de skulle förhandla ner beloppen? Var kommer dessa besynnerliga utgångspunkter från?

Jag var motståndare mot EU förr, men idag är jag förbannat glad att de finns och verkar som en positiv motkraft mot ondskan som läcker in från Mordor dvs från USA av idag, och de var inte nämnvärt bättre under tidigare presidenter heller.
För man läser bara rubrikerna att EU har utfärdat böter men sen hör man inget mer. Är väl cynisk och tänker att det förekommer bakom kulisserna-förhandlingar efter det så företagen inte betalar så mycket. Men om du kan visa på att ett företag som fått miljardböter av EU faktiskt har betalat miljarder i böter så är det fine and dandy.

Jag är ingen EU hatare. Jag är bonde som får gött me pengar i EU-bidrag. Så jag hatar inte alls EU. För mig och min familj har EU varit en fin gåva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in