2025-11-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag har konsekvent vägrat allmosor från både män och kvinnor i min omgivning. Blir på gränsen till fånig då jag inte ens tolererar att bli bjuden på en öl. Jag hade säkert kunnat vara den där tjejen. Klarar bara inte av att vara skyldig någon något så jag försöker alltid reda mig själv. Gått bra hittills men det kommer säkert en tidpunkt för eller senare då jag kommer tvingas släppa efter. Usch. Blotta tanken.
Nej, precis. Som kvinna vill man väl vara ekonomiskt oberoende och skulle lösa det på andra sätt, om man hade varit i den situationen. I det här landet behöver ingen ta hjälp av privatpersoner. Skulle aldrig varken ta emot eller ge pengar till en kompis. Rubbar ju jämvikten i förhållandet och ger känslan att man måste gengälda. Skulle snarare kyla av känslorna faktiskt om det handlar om pengar.
Senast redigerad av marageo 2025-11-08 kl. 12:11.
Citera
2025-11-08, 12:16
Medlem
Duppelpost.
Senast redigerad av XY3000 2025-11-08 kl. 12:18.
Citera
2025-11-08, 12:21
Medlem
Kvinnor faller inte för män som är generösa, men finns det pengar att hämta så räcker det gott för vissa.
Citera
2025-11-08, 12:53
Medlem
TS - ni har varit vänner länge. Du visade omtanke och brydde dig när hon behövde det som mest. Många hakar upp sig på pengar här i tråden, men det handlar inte om det.

Kärlek kan ju också växa fram med tiden och hon trodde väl att känslorna var besvarade. Inte så konstigt.

Vore nog bra om hon tog avstånd från dig och engagerar sig mer i sin övriga vänkrets för hon behöver klara sig utan dig.
Citera
2025-11-08, 14:42
Medlem
Det finns många killar som spelar jag inte är ärliga. Så genom att visa att du verkligen bryr dig om så visar du att du är ärlig och seriös i din relation till henne.
Citera
2025-11-08, 14:59
Medlem
Jag var van vid män som man delade lika med eller betalade för. Ytterst sällan fick jag något extra mer än på födelsedagen. När jag sedan började dejta igen träffade jag män som var generösa. Det var ingen stor deal om de betalade en middag eller körde mig hem i bilen. Jag bjöd självklart jag med men det var inget som förväntades. Jag upplevde det här generösa draget som något väldigt trevligt och jag kände mig lite omhändertagen. Bara att bli körd hem är jättefint, tycker jag. Så ja och utan att vara en golddigger. Generositet går hand i hand med omtänksamhet. Idag hade jag haft svårt att träffa någon som jag hela tiden stod och lagade mat till och fick 0 tillbaka av.
Citera
2025-11-08, 15:19
Medlem
styckets avatar
Dom värderar materiella tillgångar skyhögt mer än annat verkar det som ofta.

Vilket är lite lustigt i världens mest moderna och feministiska land och kultur.
Citera
2025-11-08, 15:53
Medlem
Kleiners avatar
Som kvinna ser jag det som ett stort varningstecken både från mannen och kvinnan.

Att man blir besatt av någon tyder på inre tomhet.
Citera
2025-12-24, 06:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det var ju en intressant historia, men det måste hända mer än en gång för att det ska kunna anses vara ett "fenomen". Och det här påminner mig inte ens om något annat jag hört.
Därför att han hoppas på att det ska vara så.

Förklarar man klart och tydligt att man inte vill något ytterligare så förstår ju en tjej det, eller hur? Ändå springer hon och kysser på honom…? Det låter ganska pinsamt.

Är man inte attraherad förklarar man ju vid ett sådant närmande: tack, men nej tack. Bara vänner.

Jag tror att många män runkar åt tanken att det här skulle vara någon slags ”varm-kall” eller ”trauma bond”. Samma män förstår ju inte när en kvinna har släppt en kille och gått vidare. Han är sitter nog fortfarande och ”push-pull” i kuken åt hur han tror att det här är någon slags besatthet, när hon i själva verket har gått vidare. Det här är inte alls något som påminner om ett anti-socialt spel. Det måste ju handla om betydligt mer omvälvande händelser.
Citera
2025-12-28, 19:36
Medlem
Att hon gillar dig för att du bryr dig och är generös är en sak, men hon är inte sexuellt attraherad av dig.
Det du gjorde var att komma åt hennes hjärna och känslor, då spelar ditt utseende ingen roll.

Rätt vad det är tappar hon intresset och inser hon egentligen inte vill ha sex med dig utan gillade endast hur du fick henne att känna sig.
Har varit med om detta många gånger och det man ska göra är att man ska ha sex med henne och sen skits i henne.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in