2006-12-04, 20:33
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag tycker det låter som en bra idé att ha betyg i humordelen.
Citera
2006-12-05, 21:50
Moderator
tobess avatar
Njae, humor är ju något som är väldigt subjektivt. Det som den ena tycker är skitroligt så tycker den andra är smaklöst.

Så att betygsätta skulle väl snarare visa vad de flesta tycker är roligt, inte vad som per definition är roligast.

Sen finns det ju alltid en hel del som skulle rösta på att en irakisk halshuggning är det roligaste de sett bara för saken skull..
Citera
2006-12-05, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Så att betygsätta skulle väl snarare visa vad de flesta tycker är roligt, inte vad som per definition är roligast.
Vad gör det? Det som de flesta tycker är roligt borde också per definition vara roligast.
Citera
2006-12-06, 20:24
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Njae, humor är ju något som är väldigt subjektivt. Det som den ena tycker är skitroligt så tycker den andra är smaklöst.

Sen finns det ju alltid en hel del som skulle rösta på att en irakisk halshuggning är det roligaste de sett bara för saken skull..
Tycker helt klart att det är bättre än ingenting, om den är ratad som en etta kan man ju skita i den men om man ser flera 5or borde ju flertalet tycka den är kul och därmed är man säkrare att få sig ett skratt? Att leta igenom alla trådar med inte alltid de bästa rubrikerna för att hitta en riktigt rolig tråd är ju inte alltid så roligt?

Då får man i alla fall en uppfattning om vad de flesta tycker är kul och kan själv rösta om man tycker den var bra eller dålig. Är det irakisk halshuggning tror jag 1/5 skulle rösta bra för 'sakens skull' medan 4/5 skulle rösta 0 och därmed får den 0-1?
Citera
2006-12-06, 20:48
Medlem
xnines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
Tycker helt klart att det är bättre än ingenting, om den är ratad som en etta kan man ju skita i den men om man ser flera 5or borde ju flertalet tycka den är kul och därmed är man säkrare att få sig ett skratt? Att leta igenom alla trådar med inte alltid de bästa rubrikerna för att hitta en riktigt rolig tråd är ju inte alltid så roligt?

Då får man i alla fall en uppfattning om vad de flesta tycker är kul och kan själv rösta om man tycker den var bra eller dålig. Är det irakisk halshuggning tror jag 1/5 skulle rösta bra för 'sakens skull' medan 4/5 skulle rösta 0 och därmed får den 0-1?
Jag håller med. Det skulle vara lättare o hitta dom där guldkornen man vill åt, även om man ändå skulle kolla igenom flera trådar än bara de som har 5or, som sagt, alla har inte samma humor.
Citera
2007-01-03, 04:57
Medlem
Flammbars avatar
Fortfarande riktigt sugen på detta, kan inte Admin komma med ett uttalande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in