2025-10-27, 11:29
Medlem
Läste nyligen Skuggeld och Väktare av Koontz och Den flyende mannen av King och de är verkligen i min smak. Älskar scifi med spänning. Väktare och Skuggeld var grym med monster också.
Andra jag gillar av King är tex The shining, pestens tid, Köplust.

Har ni böcker att rekommendera från andra författare? Alltid kul med tips.
Citera
2025-10-27, 12:34
Medlem
Blacknesss avatar
Blixsken av Koontz fantastiskt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Läste nyligen Skuggeld och Väktare av Koontz och Den flyende mannen av King och de är verkligen i min smak. Älskar scifi med spänning. Väktare och Skuggeld var grym med monster också.
Andra jag gillar av King är tex The shining, pestens tid, Köplust.

Har ni böcker att rekommendera från andra författare? Alltid kul med tips.
Citera
2025-10-27, 12:58
Medlem
Graavargs avatar
Drog snabbt följande författare ur knoppen, enligt nåt slags eget scifi/horror-filter:

Dan Simmons/Hyperion-serien (man behöver läsa alla fyra böcker, och i ordning ), Peter Watts/Blindsight, Ray Bradbury/Something Wicked This Way Comes, Richard Matheson/ I Am Legend, Niven, Barnes & Pournelle/The Legacy of Heorot, Scott Sigler/Infected, Robert McCammon/Swan Song & The Border.

Några av böckerna är de första i en serie, och King & Koontz har ju skrivit mer scifi-liknande böcker.
Citera
2025-10-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Blixsken av Koontz fantastiskt bra.

Helst inga rekommendationer av dessa två författare då jag kommer läsa de få jag ännu har kvar. Men tack ändå. =)

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Drog snabbt följande författare ur knoppen, enligt nåt slags eget scifi/horror-filter:

Dan Simmons/Hyperion-serien (man behöver läsa alla fyra böcker, och i ordning ), Peter Watts/Blindsight, Ray Bradbury/Something Wicked This Way Comes, Richard Matheson/ I Am Legend, Niven, Barnes & Pournelle/The Legacy of Heorot, Scott Sigler/Infected, Robert McCammon/Swan Song & The Border.

Några av böckerna är de första i en serie, och King & Koontz har ju skrivit mer scifi-liknande böcker.

Det var många tips och de tackar jag för. =) Vet du om det är böcker som är översatta till svenska? Jag kommer iaf kolla upp det oavsett om du svarar eller inte.
Citera
2025-10-27, 13:43
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Är "flyende mannen" en direktöversättning ifrån "running man" ?

Haha, fick mig ett litet garv. Vet jag såg filmen med Arnold men visste inte att det var King faktiskt.
Citera
2025-10-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Är "flyende mannen" en direktöversättning ifrån "running man" ?

Haha, fick mig ett litet garv. Vet jag såg filmen med Arnold men visste inte att det var King faktiskt.

Kanske.
Är du intresserad av boken så gör det inget att du sett filmen. Temat är samma, men inte så mycket mer än så. Du kommer bli överraskad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in