2026-07-09, 16:29
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jaha då har man minskat från 3 tabs på morgonen i 2 veckor till 0.5 på morgonen. Framåt kvällen börjar at:n smyga sig på och natten spenderas i muskelvärk och svettfrossa som kommer och går.

Planen att köra högre dos innan klassning för att.... det kändes bra i stunden blev inte så bra.

Inatt sov jag inte ens på 40 mg inderal, 50 mg lergigan, 30 mg saroten, 7.5 mg Imovane och 25 cl bourbon. Och melatonin och magnesium. Fi fan. Och imorgon ska jag ner på 1/4 på morgonen i 3 dagar sen är det slut. Och lagom till dess är semestern slut och jag ska jobba igen.

Edit: Nu ångrar man att man var duktig för ca 2 månader sedan och slängde 1 kg kratom, 200 torkade vallmokapslar och 2st 2ml thca...
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2026-07-09 kl. 16:44.
Citera
2026-07-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jaha då har man minskat från 3 tabs på morgonen i 2 veckor till 0.5 på morgonen. Framåt kvällen börjar at:n smyga sig på och natten spenderas i muskelvärk och svettfrossa som kommer och går.

Planen att köra högre dos innan klassning för att.... det kändes bra i stunden blev inte så bra.

Inatt sov jag inte ens på 40 mg inderal, 50 mg lergigan, 30 mg saroten, 7.5 mg Imovane och 25 cl bourbon. Och melatonin och magnesium. Fi fan. Och imorgon ska jag ner på 1/4 på morgonen i 3 dagar sen är det slut. Och lagom till dess är semestern slut och jag ska jobba igen.

Edit: Nu ångrar man att man var duktig för ca 2 månader sedan och slängde 1 kg kratom, 200 torkade vallmokapslar och 2st 2ml thca...

Har ingen koll på denna substans men har du insomnia skulle jag önska rekommendera att du ser till att få en natts god sömn (möjligen ta lite extra sent på kvällen/morgonen eller flytta fram din dagsdos så du kan sova som du ska åtminstone en natt i närtid), och kommande dagar förbered dig på att det inte blir någon vidare sömn / ladda upp med någonting att titta på, eller främst lyssna på ifall ögonen gör ont.
Sedan tar du dig igenom första natten och försöker bäst du kan kämpa dig igenom nästa dag osv. Och efter 2-3 dygn kommer du förhoppningvis att kunna sova lite igen och saker men säkert bli dig själv någorlunda.

Trappa ner i all ära men jag själv har nog alltid gått CT för att jag inte tycker jag har disciplinen att trappa ner eller kanske inte riktigt ser poängen med det (då det känns som att skjuta på det värsta men samtidigt må riktigt kasst åtminstone psykiskt tills dess).

Men jag rekommenderar ändå att du ser till att få en bra natts sömn innan du närmar dig att klippa helt för första 1-2 nätterna blir det ingen sömn, men ändå möjligtvis skumma drömmar.
Citera
2026-07-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Har ingen koll på denna substans men har du insomnia skulle jag önska rekommendera att du ser till att få en natts god sömn (möjligen ta lite extra sent på kvällen/morgonen eller flytta fram din dagsdos så du kan sova som du ska åtminstone en natt i närtid), och kommande dagar förbered dig på att det inte blir någon vidare sömn / ladda upp med någonting att titta på, eller främst lyssna på ifall ögonen gör ont.
Sedan tar du dig igenom första natten och försöker bäst du kan kämpa dig igenom nästa dag osv. Och efter 2-3 dygn kommer du förhoppningvis att kunna sova lite igen och saker men säkert bli dig själv någorlunda.

Trappa ner i all ära men jag själv har nog alltid gått CT för att jag inte tycker jag har disciplinen att trappa ner eller kanske inte riktigt ser poängen med det (då det känns som att skjuta på det värsta men samtidigt må riktigt kasst åtminstone psykiskt tills dess).

Men jag rekommenderar ändå att du ser till att få en bra natts sömn innan du närmar dig att klippa helt för första 1-2 nätterna blir det ingen sömn, men ändå möjligtvis skumma drömmar.

Vad snackar du för skit?? Han har insomnia och du rekommenderar honom en god natts sömn?? Han KAN ju inte somna för fan!! Inte ens med insomningstabletter och annan hjälp , men du rekommenderar honom en ” god natts sömn”? Idiot.
Citera
2026-07-09, 21:30
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smocky
Vad snackar du för skit?? Han har insomnia och du rekommenderar honom en god natts sömn?? Han KAN ju inte somna för fan!! Inte ens med insomningstabletter och annan hjälp , men du rekommenderar honom en ” god natts sömn”? Idiot.

Jösses! En god natts sömn genom att ta en av de doserna han har kvar på kvällen, istället för på morgonen som han gör nu.

Läsförståelsen i den här tråden alltså.
Citera
2026-07-10, 00:38
Medlem
Skrämmande nivå ibland 😂
Ta och ta trappa ner, pria alltid sömnen så man har kraft på dagen.
Se till att ha 2,5mg två tre kvällar i rad och lid på dagen istället.
Den fjärde natten utan kommer du högst troligt få sova.
Gjort denna utrapp på MGM 4 gånger nu och det funkar varje gång.
Lättare att lida på dagen om du vet att du får sova till natten.
Bara ett tips
Citera
2026-07-10, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfika
Skrämmande nivå ibland 😂
Bara ett tips

Får man fråga hur din nedtrappning gick till? Har cirka 40 tabs som jag tänkte trappa ned med. Sist jag gick av CT på dessa va mitt största problem att jag frös konstant. Varenda sekund… hade pytteskinn och frös oavsett hur mycket jag hade på mig. Aldrig lidit så mycket som dom 3 dygnen. De psykiska klarar jag av men fyfan för att frysa
Citera
2026-07-10, 08:43
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Tackar för råden. Jag har även theralen som garanterat ger sömn men med grav dagen efter trötthet.

Att inte ta mgm dosen på morgonen är omöjligt. När man mår så dåligt och redan spenderat natten med at så är en morgondos ett måste.

Aja, om nån vecka är det över iaf.
Citera
2026-07-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smocky

Efterblivna illaluktande jävla idiot.

Jag tycker det var väldigt klart att han på något vis skulle se till att ta dosen han tog (eller lite extra om han vägrade) innan han la sig för att få någon timmes bättre mående innan läggdags och sedan en god natts sömn och framförallt göra detta innan han klipper helt, för att jag som fd heroinmissbrukare lärt mig hur mycket det kan hjälpa åtminstone mig rent motivationmässigt att ha fått sova ordentligt inför när man har något riktigt tufft framför sig.
Senast redigerad av stadatskrivbord 2026-07-10 kl. 14:20.
Citera
2026-07-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfika
Skrämmande nivå ibland 😂
Bara ett tips

Helt rätt, har kroppen redan fått lida med sömnbrist i flera dagar och man klipper helt blir det så otroligt många dager utan sömn och det tär verkligen på både psyke och kropp.
Citera
2026-07-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Tackar för råden. Jag har även theralen som garanterat ger sömn men med grav dagen efter trötthet.

Att inte ta mgm dosen på morgonen är omöjligt. När man mår så dåligt och redan spenderat natten med at så är en morgondos ett måste.

Aja, om nån vecka är det över iaf.
Jag kan rekommendera att använda SR-17018. Tar bort avtändningen på MGM med 90%.
Jag slutade CT på 80 mg/dag efter fyra månader.
Citera
2026-07-11, 14:29
Medlem
Till alla som har svårt med sömnen nu när ni slutar/trappat ner.
Gå till vårdcentralen och klaga på sömnen, be att få Quetiapin utskrivet. Det är inte beroendeframkallande alls så de skriver gärna ut det för sömn. Trots att det är ett anti psykotiskt läkemedel.
Man blir trött och hungrig, vilket är guld värt när man tänder av. Det hjälper även enormt mot avtändningen.
Räkna med att vara ganska trött dagen efter dock.
Citera
2026-07-12, 16:28
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rehauwest
Jag kan rekommendera att använda SR-17018. Tar bort avtändningen på MGM med 90%.
Jag slutade CT på 80 mg/dag efter fyra månader.
Vill minnas att den är klassad i Sverige redan och inte lätt åtkomlig inom eu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in