2025-10-22, 20:39
Medlem
Har sökt en tjänst hos en statlig myndighet där man fick göra tester på datorn hemma, bla matrigma, ordförståelse, stavning och personlighetstest.

Gick hyfsat bra, jag gick vidare och fick nu en inbjudan att delta i ett övervakat test på distans (!)
Testet görs via zoom meeting av leverantören AON.
Allt skickas via no-reply och jag har fortfarande inte fått prata med en levande person, allt är format som massutskick med mitt förnamn.

Har inte sökt så många jobb på senaste tiden men är detta vanligt ?
Citera
2025-10-22, 20:42
Avslutad
Första gången jag hör talas om ett sådant förfarande. Har du detaljer om hur testet övervakas på distans?
Citera
2025-10-22, 20:42
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumtrums
Har sökt en tjänst hos en statlig myndighet där man fick göra tester på datorn hemma, bla matrigma, ordförståelse, stavning och personlighetstest.

Gick hyfsat bra, jag gick vidare och fick nu en inbjudan att delta i ett övervakat test på distans (!)
Allt skickas via no-reply och jag har fortfarande inte fått prata med en levande person, allt är format som massutskick med mitt förnamn.

Jepp, även om du söker till gatusopare så ska du gå igenom rigorösa iqtester nuförtiden
Citera
2025-10-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Första gången jag hör talas om ett sådant förfarande. Har du detaljer om hur testet övervakas på distans?

Står i mejlet:
"Information om testningen får du när du bokat dig på en tid"

Jag misstänker att man filmar sig själv med zoom. Så brukar tentor på distans gå till iaf
Citera
2025-10-22, 21:01
Avslutad
Citat:
Står i mejlet:
"Information om testningen får du när du bokat dig på en tid"

Jag misstänker att man filmar sig själv med zoom. Så brukar tentor på distans gå till iaf
Fan vad löjligt.

Statlig myndighet.
Citera
2025-10-22, 22:17
Medlem
killawifes avatar
Låter som rena skiten.
Citera
2025-11-27, 05:38
Medlem
TS : hur gick det? Kan du dela med dig av din kunskap?

Jag står inför ett AON test för en ledarposition på ett ingenjörsbolag och har fått noll info om processen.

Hur övade du inför testerna om du nu gjorde det?
Citera
2025-11-27, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jepp, även om du söker till gatusopare så ska du gå igenom rigorösa iqtester nuförtiden

Det är kört för medelmåttor att få jobb i offentlig sektor.
Har du en IQ runt 80-90 är det nästan ingen mening att söka.
Citera
2025-11-30, 23:58
Medlem
Hur gick det?

Citat:

Citera
2025-12-02, 21:57
Medlem
Av principskäl gjorde jag inte det, de kan ju bara hålla på så här eftersom det är så många sökanden.. ähh nu tar jag och utbildar mig och nischar in mig på något istället!
Citera
2026-01-26, 17:03
Medlem
Detta är inte riktiga test. Mäter ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in