Citat:
Ursprungligen postat av
PleaseIgnore
Aldrig i livet. Undersök allt MEN utgå alltid från skepsis. Flera UFO-äventyr har varit t.ex fyrar i dimma just kring fyren, inte där åskådaren var. Det finns nästan alltid en godtagbar förklaring, men det finns självklart fall som ännu inte fått en godtagbar förklaring.
Det innebär inte att det måste vara aliens, men UFO är det ju per definition. Utred rubbet, om det finns troliga underlag (ett fyllo som gapar om att han såg Jesus är kanske inte ett troligt underlag trots allt), och det ÄR ju den vetenskapliga modellen, att utreda oklarheter.
Jag ser ingen anledning att sluta med det.
Ja det är sant, vi ska vara jävligt skeptiska till det mesta faktiskt, som exempelvis att general John A Samford som höll presskonferensen 1952 om UFO invasionen över Washington verkligen hade allt under kontroll som han låtsades att han hade, en kvalificerad gissning säger mig att han egentligen inte hade den blekaste aning om vad de hade varit med om men att det just då var prio 1 att lugna allmänheten så att inte ”Sovjet kommunisterna”(..
som hade infiltrerat alla instanser i USA enligt MCCarthyismen-erans trossatser) kunde utnyttja tillfället!
Så vi kan alltså inte ”heller” lita på vad som kommer ifrån ”det militärindustriella komplexets alla munnar” för de kan bajsa ur sig precis vad som helst som de tror ska gynna dem på något sätt och i deras vanligtvis paranoida tillstånd som de ofta befinner sig i så kan det ibland vara långt ifrån den verkliga(reella) sanningen många gånger.
Se bara på de ”militärindustriella komplexet i Sverige och i norden”, helt plötsligt är varenda jävla ljusprick i skyn numera en rysk drönare eftersom det gynnar det militärindustriella komplexet att det är just så, för det stärker hotbilden och förvarsviljan och också viljan att låna pengar till att boosta Wallenbergs SAAB aktier! (Win-Win alltså

)
Det är elementärt min käre Watson, som Sherlock Holmes skulle ha uttryckt saken!