Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Så invandrare ska kvoteras in men kvinnor inte? Idiot är du uppenbarligen själv.

Tycker inte att någon ska kvoteras in, inte heller svenska män för den delen, fast du kanske inte klarar av att läsa? Men vet du vad, sitt och runka samtidigt som du suger av Åkessons feta kuk din lilla horbög.
Senast redigerad av MistTist 2025-12-28 kl. 21:01.
Citera
2026-01-01, 21:49
Medlem
kl4sseKocks avatar
Är den här serien sevärd?
Citera
2026-01-02, 01:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Ja, men du behöver suspend your disbelief redan från början och acceptera att eftersom premissen i sig är rejält orealistisk så kanske detaljer som att statsministern är en kvinna som inte ens fyllt 40, eller att en blatte kan ha en högt uppsatt position på en myndighet och faktiskt vara hyfsad på sitt jobb inte ska vara något man hänger upp sig på.

Men om du har problem med att vita, medelålders män inte är hjältarna den här gången så är det här inget för dig.
Citera
2026-01-02, 02:21
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Om du gillar närbilderna på den största jävla kroknäsan svensk Filmindustrí någonsin levererat, så kan du ju ta en titt. För egen del har jag tröttnat på den där Far & Flyg som dyker upp som en kackerlacka i varannan scen.
Citera
2026-01-02, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, men du behöver suspend your disbelief redan från början och acceptera att eftersom premissen i sig är rejält orealistisk så kanske detaljer som att statsministern är en kvinna som inte ens fyllt 40,

Är det så omöjligt? Finland hade väl en kvinnlig statsminister som var 34 bast, så förstår inte varför det inte skulle kunna ske i Sverige med.
Citera
2026-01-02, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll007
TV4:s nya sci-fi-serie i sex delar, premiär TV4 Play 6 nov. och på TV4 13 nov. 2025.

Trailer: https://press.tv4.se/post/forsta-klippen-fran-tv4-s-nya-sci-fi-serie-vi-kommer-i-fred-ar-h

Huvudroller Evin Ahmad och Fares Fares.
Övriga roller Agnes Rase, Agnes Kittelsen och Suzanne Reuter mfl.

Spännande?

Jag tycker serien är klart bättre än väntat – för att vara svensk. Den har en annorlunda idé och är inte helt förutsägbar.

Svampliknande och manetliknande livsformer är inte jättevanliga i sci-fi (även om det förekommer).. Kan det vara dold knarkreklam för att käka giftsvamp för att få utomsinnliga upplevelser – här i form av telepati?

Hittills (så långt jag har sett) är det fortfarande oklart om de främmande varelserna är en utomjordisk rymdinvasion eller något som alltid har funnits på jorden – de säger ju det senare.

Sambon gillar den inte, men jag kommer nog att se klart serien.
Citera
2026-01-02, 05:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Är det så omöjligt? Finland hade väl en kvinnlig statsminister som var 34 bast, så förstår inte varför det inte skulle kunna ske i Sverige med.
Nej, i sig är det inte alls omöjligt. Men många i Sverige har svårt att ens tänka sig det. Men det är liksom en sci-fi-serie - vem bryr sig om att den inte håller jämfört med verkligheten det är ju lite det som är poängen. Jag tycker att den är skitbra, den är inte bra för att vara svensk utan den är bra punkt.
Citera
2026-01-03, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Suzanne Reuter gör serien till något jag vill se. Resten av rollerna känns lite platta än så länge 😏

Hon är fulkständigt vidrig i rollen och de löjluga i att hon inte fick kicken direkt utan får fortsötta med sin attityd är så sjukt orealistiskt
Citera
2026-01-03, 03:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Hon är fulkständigt vidrig i rollen och de löjluga i att hon inte fick kicken direkt utan får fortsötta med sin attityd är så sjukt orealistiskt
Men du har inga problem med utomjordiska svampar som kommunicerar via nån slags telepati menar du?
Och vad det du om huruvida hennes beteende är realistiskt eller inte? Din stavning antyder ju att du inte riktigt arbetar på den nivån som hennes karaktär gör.
Citera
2026-01-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Men du har inga problem med utomjordiska svampar som kommunicerar via nån slags telepati menar du?
Och vad det du om huruvida hennes beteende är realistiskt eller inte? Din stavning antyder ju att du inte riktigt arbetar på den nivån som hennes karaktär gör.

Haha skrev och skickade utan att kolla . Slant på tangentbordet. Serien handlar ju om att de kommer utomjordiskt liv så redan där blir de vad de blir och ska man då ha en gapande kärring som gnäller och är korrupt när man behöver samarbeta? Tönker förresten enbart på vidriga Magdalena Andersson när jag ser henne i action
Citera
2026-01-03, 14:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Haha skrev och skickade utan att kolla . Slant på tangentbordet. Serien handlar ju om att de kommer utomjordiskt liv så redan där blir de vad de blir och ska man då ha en gapande kärring som gnäller och är korrupt när man behöver samarbeta? Tönker förresten enbart på vidriga Magdalena Andersson när jag ser henne i action
För att hon är ett så kallat dramatiskt foil för statsministern. Det är dessutom högst realistiskt med korrupta politiker som egentligen borde vara solidariska med sitt land, inte sant?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in