2025-10-20, 05:28
Avslutad
Jag var på krogen för några år sen med en kvinna jag hade träffat innan, på krogen, jag var där med en vän, och vi stötte på henne och hennes väninna. Så iallafall, efter några timmar åkte hon och jag hem till mig.

Nästa gång var det bara hon och jag, då frågade hon efter en stund om vi skulle dra hem till mig, och jag svarade "Javisst." Då blev hon arg. Lite senare smsade hon att hon var på efterfest.
Måste tjejen alltid vara den som föreslår att dra hem till en?
Jag förstår numer att det inte är prio 1 för henne, och att hon kanske vill göra lite mer först, men det hade jag inte lärt mig då.

Så då är min fråga, oavsett om det är första gången eller inte, måste hon ta initiativet att ses? Alternativt dra vidare hem till nån.
Citera
2025-10-20, 06:01
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenalltso
Jag var på krogen för några år sen med en kvinna jag hade träffat innan, på krogen, jag var där med en vän, och vi stötte på henne och hennes väninna. Så iallafall, efter några timmar åkte hon och jag hem till mig.

Nästa gång var det bara hon och jag, då frågade hon efter en stund om vi skulle dra hem till mig, och jag svarade "Javisst." Då blev hon arg. Lite senare smsade hon att hon var på efterfest.
Jag förstår numer att det inte är prio 1 för henne, och att hon kanske vill göra lite mer först, men det hade jag inte lärt mig då.

Så då är min fråga, oavsett om det är första gången eller inte, måste hon ta initiativet att ses? Alternativt dra vidare hem till nån.

Nej.
Precis som du själv är inne på - det handlar om att ”läsa” personen och situationen.
M v h
RFT (f d parterapeut & familjerådgivare)
Citera
2025-10-20, 08:48
Medlem
CC75s avatar
Svaret på din fråga TS är "nej". En del kvinnor blir dock sura när mannen är för passiv då de tolkar det som om att han inte är intresserad och de känner sig då avvisade. Kvinnor kan även bli sura om de blir besvikna på en man. Dvs att han inte levde upp till vad hon trodde / hoppades på. En man har betydligt mer att vinna på genom att vara den som "leder", genom att vara tydlig med vad han själv vill, jämfört med att vara passiv och låta kvinna leda.

// CC
Citera
2025-10-20, 08:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Hon frågar alltså om ni ska gå hem till dig. När du svarar jakande så var det fel svar?

Antingen utelämnar du en del viktig information, eller så har du en antingen mycket berusad eller galen människa att göra med.

Men om man ska dra en slutsats av detta så bör ju rimligen du frågat först, eftersom hon frågade och blev arg för att du sa ja. Då bör ju, rent logiskt sett det motsatta vara rätt. En annan möjlighet är förstås att om du sagt nej, så hade hon tjatat om att gå hem till dig. Eller blivit arg. Eller gått på efterfest.

Hur många år har du ältat detta scenario?
Citera
2025-10-20, 11:33
Medlem
bellusorcas avatar
Nej det är ju nice med män som tar initiativ.

Sen skriver och förklarar du som en jävla kratta.

”Nästa gång var det bara hon och jag, då frågade hon efter en stund om vi skulle dra hem till mig, och jag svarade "Javisst." Då blev hon arg.”

Hon vill gå hem till dig, du säger ja, hon blir sur? Va? Missar du någon detalj här eller hon efterbliven?
Citera
2025-10-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Svaret på din fråga TS är "nej". En del kvinnor blir dock sura när mannen är för passiv då de tolkar det som om att han inte är intresserad och de känner sig då avvisade. Kvinnor kan även bli sura om de blir besvikna på en man. Dvs att han inte levde upp till vad hon trodde / hoppades på. En man har betydligt mer att vinna på genom att vara den som "leder", genom att vara tydlig med vad han själv vill, jämfört med att vara passiv och låta kvinna leda.

// CC

Fakta eller?

Jag har varit medvetet passiv och "svår", och legat med betydligt fler än vad som är sunt.
Citera
2025-10-20, 13:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yobitch123
Fakta eller?

Jag har varit medvetet passiv och "svår", och legat med betydligt fler än vad som är sunt.

Fakta för de allra FLESTA män men inte fakta för ALLA män.

// CC
Citera
2025-10-20, 15:29
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-10-20, 17:27
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

För mig är det tvärtom, uppskattar i så fall om killen föreslår. Är inte i det läger nu, men om jag var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in