2025-10-17, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Satsa på avgiftsfri kollektivtrafik i stället. Det vore bra.

Får man bil då???

Kan det vara roooliigt att köra bil - om ja hur kul är det att sitta på kollektivsäte
vänta vänta o åter vänta o kanske sen måste stå hela resan
Citera
2025-10-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
https://www.svd.se/a/LM872P/daniel-hellden-om-mp-s-plan-for-att-na-klimatmalen-hoja-bensinpriset-i-flera-steg

Betalartikel.

Vad tycker ni om detta? Kommer sossarna kunna regera med dessa? Vad innebär det för lågavlönade , behöver köra långt,som behöver en bil i 50t klassen?

Vad tror du lågavlönade förlorar på högervriden politik? Tror du att det finns någon pensionär eller arbetslös som bryr sig om bensinkostnaden ökar med några spänn när dom inte ens har råd med bil? Men tidelaget tycker väl att dom skall köpa teslor om bensin blir för dyr.
Citera
2025-10-17, 21:40
Medlem
En röst på S-sidan = 30 kronor litern + fri invandring.

Tänk på det när ni röstar.
Citera
2025-10-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Inte en dag för tidigt!

Dubbla bensinpriset och omställningen påskyndas och förenklas!

Höj km avdragen för bla resor till / från arbete och gör samtliga offentliga transportmedel gratis och bygg samtidigt ut dom!!

Jag bokstavligen hatar vänstern men det här är riktigt bra!!

Rädda planeten och skapa en modell som kan rullas ut i länder som t.o.m. Kina, Indien o Mexico!

Du bör skriva ut att det är ironi, det är inte alla som kan se det utan de tror att du är så här korkad på riktigt! Det är ju lite tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hardrade10666
Vad tror du lågavlönade förlorar på högervriden politik? Tror du att det finns någon pensionär eller arbetslös som bryr sig om bensinkostnaden ökar med några spänn när dom inte ens har råd med bil? Men tidelaget tycker väl att dom skall köpa teslor om bensin blir för dyr.

Nu är det ju de glada vänsternissarna som vill fördyra bränslet för att alla ska köpa elbilar. Eller, ännu hellre så ska ju inte privatpersoner äga egna transportmedel (om det inte är cyklar då), då blir ju den lilla miljömuppen glad och varm (inombords enbart).
Citera
2025-10-17, 21:50
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
2 kronor/mil ar inte vad som betyder nagot i slutandan. Kar man 200 mil per manad i en bil som drar 0,5 liter/mil kostar det alltsa en hundralapp extra i manaden. Har man sa kass ekonomi att man inte kan lagga ut en hundralapp extra pa drivmedel kanske det ar dags att se aver bade bilagande och inkomst.
Han sa 2 kr men menade 20 kr
Citera
2025-10-17, 21:54
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrade10666
Nähä? Menade han inte 200 eller 2000 kr?
Det lär det bli
Citera
2025-10-17, 22:02
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Detta är alltså Centerpartiets regeringspartner herregud.

Blir ett intressant valår.

Jag hade inte velat vara Magdalena Andersson.
Citera
2025-10-17, 22:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Ingen kör bil för att de älskar att köra bil.
Det där är ju en direkt lögn från din sida.
Citera
2025-10-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja och vi bör höja det subventionerade SL-kortet till minst det dubbla. Vet du hur mycket el dom drar. Kommer säkert från kärnkraften också. Alla bor ju stockholm så det är bara att gå eller cykla

Men det behöver samtidigt inte vara gratis att tanka heller.
Citera
2025-10-17, 23:01
Medlem
Sorry, trodde du var duden jag skrev till. Jag fattar å hur de resonerar men det betyder långt ifrån att de har rätt. Bor i Norrland och om mp sku få bestämma, hade det kostat mig flera hundra kr å ta mig till jobbet! Bensinen är fett dyr redan nu och kan ej ta buss, fattar inte ens hur ngn röstar på bög partiet ärligt.
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hm, jag redovisade hur MP resonerar för att få ihop det, inte min åsikt.
Citera
2025-10-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Inte en dag för tidigt!

Dubbla bensinpriset och omställningen påskyndas och förenklas!

Höj km avdragen för bla resor till / från arbete och gör samtliga offentliga transportmedel gratis och bygg samtidigt ut dom!!

Jag bokstavligen hatar vänstern men det här är riktigt bra!!

Rädda planeten och skapa en modell som kan rullas ut i länder som t.o.m. Kina, Indien o Mexico!

Sitta på snuskiga bussen bussen och tunnelbanan på inpruttade säten med alla socialfall. Det är vad du föredrar?
Citera
2025-10-17, 23:21
Medlem
Det är ju bra att dom är tydliga med sin idioti nu innan valet, då slipper folk rösta på dom.

Gubben med Stockholms dialekt och kärringen med ett getingbo på huvudet borde syssla med annat än politik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in