2026-03-16, 12:31
Medlem
De här är ytterligare ett sätt för bögarna i Stockholm att suga ut pengar från resten av folket i landet.

Homofilerna som bor i Stockholm behöver ingen bil, där tar man pendeln eller tuben dit man ska. Men vi som inte bor i bajspackarhuvudstaden ska ut med några tusingar extra per år så stjärtgossarna kan få lite mer subventionerade SL-kort.

Fy fan.
Citera
2026-03-29, 23:05
Medlem
De skjuter i alla fall fram beslutet till 1 april nästa år så jag hoppas alla hyresvärdar och bostadesrättsföreningar följer detta, annars kommer många inte ha råd att ha kvar dyra garage och parkeringsplatser. Tycker tråden ligger i fel ämne då det är politik det handlar om nu.
Min hyresvärd sa upp mitt parkeringsavtal med anledning av detta så jag måste kontakta han för att på rätsida på problemet.

https://skatteverket.se/omoss/pressochmedia/pressmeddelanden/2026/2026/forlangdomstallningstidformomspaparkeringsplatser. 5.70685bee19c85dd5dd0323a.html

Citat:
Regeringen har nu tillsatt en utredning om moms på parkeringsplatser. Utredningen ska se över möjligheterna att ändra lagstiftningen eller på annat sätt ”neutralisera de ekonomiska konsekvenserna för hushållen”. Uppdraget ska redovisas senast den 22 december 2026
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in