2025-10-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det känns som ett planerat scam, där hon visste om kassan och förhandlade fram ett perfekt avtal med fallskärm som var normalt i näringslivet.
Nu kan hon casha in och centern har råd. Frågan är om och hur mycket hon kan få från riksdagen....

Att Centerpartiet har så enormt mycket pengar kan vara ett problem i sig. Det gynnade i valet 2022 Socialdemokraterna med flera procent upp att Annie Lööf gjorde Centerpartiet till en unik fråga om för/ emot SD där Centerpartiets politik aldrig kom fram förutom SD hatet.

Och därefter olika tokiga partiledarval har snart gjort partiet irrelevant.
Vem ska ta över alla pengar som finns i Centerpartiet när de snart imploderar??
Tänk tanken att Stureplansfalangen har kopplingar till sossarna- Socialdemokraterna är maktspelare och i STORT behov av pengar….. Någonstans ska ju pengarna landa.
Senast redigerad av Trulsa1 2025-10-18 kl. 07:38.
Citera
2025-10-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Räcker inte.
För dig kanske, inte för oss andra
Citera
2025-10-18, 08:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Behövs väl inte mycket. Hon var ju på Dadgostar om det senast i debatten. Att V är för aggressiva i sin retorik angående Gaza. Det var ju en liten hint.

Du tror att:
a) det folket sitter och följer partiledardebatter i SVT?
och
b) att det handlar om något som hände bara några dagar innan avgångsbeslutet, och inte om något som hon har dragits med under längre tid?
Citera
2025-10-18, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
För dig kanske, inte för oss andra
"oss" hör du till de som skickar 300 hot om dagen till varje svensk? (tramsdiskussion)
Citera
2025-10-18, 09:08
Medlem
Perfabs avatar
Säkert så har hot och hat spelat stor roll för Hatts märkliga avhopp. Jag tror ändå att det var partiledardebatten som fick bägaren att rinna över för henne. Hur ska hon kunna leda ett borgerligt parti i valrörelsen när majoriteten av partiledningen säger blankt nej till SD? Dörren till höger är stängd och att samarbeta till vänster blir närmast omöjligt. Hatts strategi att försöka hålla båda dörrarna öppna gör att väljarna blir osäkra på C och väljer något annat parti. Genom den här strategin ( nästan samma för L ) så löper C stor risk att åka ur riksdagen. C och L sitter i en rävsax, helt klart. Det komiska är att majoriteten av det svenska folket har accepterat SD för länge sedan. C och L försöker elda på det elektriska tåget.
Senast redigerad av Perfab 2025-10-18 kl. 09:14.
Citera
2025-10-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Det är rätt enkelt egentligen, det är en trend som genomsyrar hela samhället där man kan plocka lite godhet- och sympatipoäng när man lämnar ett uppdrag av valfri anledning, det är inte den första politikern som kört med denna, det är givetvis medvetet.

Innan hette det att man ville "spendera mer tid med familjen", nu är det istället antingen "kroppen säger ifrån" och särskilt när det kommer till kvinnor är det "näthat och hot".

Att kroppen säger ifrån kommer givetvis inte från någon som jobbat hårt med kroppen på ett bygge utan det är alltid någon form av pappersvändare som vill få dig att tro att han jobbar så hårt redan att han är på gränsen till att gå in i väggen. Visa hur skör och svag du är i alla lägen, det finns bara positiva effekter att hämta ur detta. Vem kan då kritisera dig när den egentliga anledningen till att du helt plötsligt lämnade din post var för att det började storma kring din kompetens eller kompensation?

Jag håller med dig, klokt inlägg. Tror också rövhatten körde en rövare.
Citera
2025-10-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
På ett annat ställe stod det att hon bytte åsikter och karlar värre än fucken Lillbabs. När det gäller åsikter hade jag nog trott att hon mer skulle representera en politik närmare Maud Olofssons och locka tillbaka den gamla kadern av lantbrukare men uppenbarligen har Annie Lööf och Murre så gränsat in centerpartiet i ett självvalt hörn att det är omöjligt rucka på partiet.
När det gäller karltokigheten så kan jag inte bedöma det. Jag ser på Google att hon varit gift tre gånger. Det är visserligen en gång mer än Lillbabs men hur det sett ut mellan och efter äktenskapen har jag ingen uppfattning om. Direkt sexig är hon ju inte. Andra kanske vet bättre.
Barbro är jättetrevlig, jag har träffat henne i Järvsö. Jävla dålig jämförelse.
Citera
2025-10-18, 11:11
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Du får tro vad du vill!

Kommer säkert att komma fram saker inom kort!

Med största sannolikhet har hon eller hennes familj blivit hotad av nått nazzetroll på nätet!
Jag ska köpa och äta en hatt om det kommer fram någonting.
Det kommer inte att komma fram någonting konkret och man måste verkligen vara tappad om man tror det.
Citera
2025-10-18, 11:54
Medlem
Hon borde väl kunna hantera sånt, med hjälp av partiet. Någon som sorterar mail, och strunta i alla sociala media - stäng av.
Citera
2025-10-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
"oss" hör du till de som skickar 300 hot om dagen till varje svensk? (tramsdiskussion)
Ja prexis. Forward för hela slanten
Citera
2025-10-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Barbro är jättetrevlig, jag har träffat henne i Järvsö. Jävla dålig jämförelse.

”Var” jättetrevligt eftersom hon är död sedan länge. Men angående Hatt, väldigt suspekt avhopp detta. Hon är borgerlig politiker, jobbat mer i näringslivet än någon vänsterpolitiker. Jag tror som många andra här inne att hons insåg det omöjliga ( något som alla partister räknat ut men ingen vågar säga ) i att baxa hem det här i valrörelsen. Centerpartiets väljare är numera fel i förhållande till vad Hatt egentligen skulle vilja :- samarbeta med högern. Centerpartiets politik är ju det diametralt motsatta mot miljöpartiet och vänsterpartiet, det hade ju aldrig funkat
Citera
2025-10-18, 12:42
Medlem
Sven5678s avatar
Enligt hemliga källor kommer allt kring avhoppet att avslöjas i en självbiografi om 3 år. Har själv förhandsbeställt ett exemplar på förlaget, bara vänta och se, ska bli otroligt spännande att få veta, ger livet lite mening, något verkligt att se fram emot till dess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in