Citat:
Ursprungligen postat av
Purplepanic
Japp. Hoppas han får rättspsyk. Det är enda chansen att hålla honom tillräckligt länge för att han förhoppningsvis ska vara säker att släppa ut igen.
Annars kommer han återfalla, det kan jag lova.
Borde inte åklagare ha begärt en P7 redan i utredningen då? Tror han kommer dömas till fängelse, ska mycket till för rättspsyk idag.
Runt 3 år lär domen bli. Då får han räkna av tiden som häktad, 7 månader, så knappt ett år på anstalt. Troligen Klass 3, med i princip inga hinder alls.
Har gärna fel på både strafflängd och vistelse i anstalt.