Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Det tragiska är att man måste göra misstaget och ta konsekvenserna för att se hur illa det är när det
går åt helvete.
Jag kan använda bokingssidor för Hotell, om dom har ett bättre pris/erbjudande. Typ Agoda.
Konsekvenserna blir inte så svåra om det blir fel som det kan bli med flygbokning.
Jag har alltid bokat via dessa resebolag, och jag reste en gång i månaden under åtta år. Under dessa åtta år så strulade det till sig två gånger.
Ena gången skulle jag flyga till Sulaymaniyya, när alla flygplatser stängdes ned, så min flight avbokades.
Dock gick det väldigt smidigt att få tillbaka pengarna. Tog bara några dagar efter att jag ringt resebyrån.
Andra gången var det betydligt krångligare. Min flight till Addis Abeba Etiopien ombokades ett par gånger, innan det plötsligt avbokades helt. Hemresan låg dock kvar.
Jag försökte ringa resebyrån under en hel dag, innan jag fick tag på någon. Denna någon var en Indier som sa att jag var tvungen att ringa SAS. SAS var ju inte involverade, så jag undrade varför jag skulle ringa dit, men Indiern stod på sig.
SAS hänvisade till Ethiopian airlines, som i sin tur hänvisade tillbaka till resebyrån förstås.
Efter ett antal misslyckade försök med dessa Indier fick jag till slut prata med en Svensk tjej som löste mitt problem på en minut.
Så om flyget blir försenat, inställt eller om man behöver ändra något så kan det bli stora problem om man bokat med en av dessa internetresebyråer, men händer inget av detta så går det ju ofta galant.