2025-10-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
som jag skrev innan så är det där datorn står bordet används även som avställningsplats för skrivare, en andra dator o lite annat smått o gott.
Varför måste datorn och avställningsplatsen vara alldeles bredvid sängen? De flesta har sitt datorbord en bit från sängen och ett nattduksbord för avställning av saker man har i sängen.
Citera
2025-10-08, 16:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Varför måste datorn och avställningsplatsen vara alldeles bredvid sängen? De flesta har sitt datorbord en bit från sängen och ett nattduksbord för avställning av saker man har i sängen.
Pga en ryggskada så ligger jag oftast ned i sängen när jag använder datorn, ligger dessutom bekvämt med justerbar fot o huvudände.
Citera
2025-10-08, 16:33
Medlem
Citat:
Pga en ryggskada så ligger jag oftast ned i sängen när jag använder datorn, ligger dessutom bekvämt med justerbar fot o huvudände.
Ah, då är jag med
Citera
2025-10-08, 16:35
Medlem
zombie-nations avatar
Med så mycket på bordet skulle jag vilja ha det vid en vägg. Men sova utan vägg bredvid mig, kan jag inte. Men om det funkar för dig känns det som en självklar lösning.
Citera
2025-10-08, 16:51
Medlem
Du kanske skulle kunna ha din dator på ett väggfäste eller ett golvstativ – då behöver du inget bord:

https://www.google.com/search?q=v%C3%A6goph%C3%A6ng+til+b%C3%A6rbar+compu ter&client=safari&sca_esv=9d200928a4259a69&hl=da-dk&udm=2&biw=1180&bih=713&ei=RHjmaIHkHKuswPAPk9TSk Ak&ved=0ahUKEwiBlouF65SQAxUrFhAIHROqFJIQ4dUDCBI&ua ct=5&oq=v%C3%A6goph%C3%A6ng+til+b%C3%A6rbar+comput er&gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIgdsOmZ29waMOmbmcgdGlsI GLDpnJiYXIgY29tcHV0ZXJIzV5Q5AxYqktwAXgAkAEAmAFUoAG XCa oBAjE5uAEDyAEA-AEBmAIGoAKsA8ICBhAAGAcYHsICBhAAGAgYHsICCBAAGAcYCBg emAMAiAYBkgcBNqAHmxiyBwE2uAesA8IHBz AuMS4zLjLIByc&sclient=gws-wiz-img
Citera
2025-10-08, 18:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Du kanske skulle kunna ha din dator på ett väggfäste eller ett golvstativ – då behöver du inget bord:
Måste ha nåt till musen.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men sova utan vägg bredvid mig, kan jag inte.
största problemet med det är nog att katten kommer bli flyförbannad vansinnig för hon sover ofta i skarven mellan madrassen och väggen men själv har jag inte problem så länge det är vettig bredd på sängen.
90 funkar bra men 70-75 så är det bra smalt när man ska vända på sig.
Citera
2025-10-08, 18:43
Medlem
Citat:
Måste ha nåt till musen.

största problemet med det är nog att katten kommer bli flyförbannad vansinnig för hon sover ofta i skarven mellan madrassen och väggen men själv har jag inte problem så länge det är vettig bredd på sängen.

nåt till musen:

https://www.amazon.com.au/Creators-Mouse-Ledge-Extension-Workstation/dp/B06W9M4ZYL
Citera
2025-10-08, 18:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Måste ha nåt till musen.

Hur sjutton visste du att jag hade en 75-madrass? Vanliga måttet är ju 80 eller 90.

Du får se om katten accepterar det.
Citera
2025-10-08, 19:00
Medlem
Hade personligen valt alt 3 där du har sänggaveln mot väggen. Av det enkla skälet att det är så mycket enklare att bädda sängen då. Men jag gissar att det är ett icke-argument för dig, rätta mig om jag har fel.
Citera
2025-10-08, 19:30
Medlem
Köp ett litet rullbord gjort för laptoppar, mitt är ställbart upp å ner samt går att luta... Skivan är 55 gånger 40 kanske... Helt perfekt å billigt.
Citera
2025-10-08, 20:02
Medlem
Kolla på 24se på det bordet med ett rör upp.... Helt kanonbra å på hjul.
Citera
2025-10-08, 20:06
Medlem
Citat:
Så här är sovrumet möblerat idag, på bordet finns datorn som går utmärkt att använda när jag ligger ned i sängen, bordet måste flyttas varje gång jag ska i eller ur sängen.
https://ibb.co/Dfqfvps5

Funderar på att möblera om lite för att slippa flytta på bordet hela tiden, skulle även lösa ett par andra problem men är lite tveksam, idag ligger jag med huvudet i hörnet och ser ut i rummet när jag använder datorn men har en gnagande känsla av att denna lösningen skulle få rummet att kännas trångt för avståndet till väggen blir mycket mindre.
https://ibb.co/7dWG5L8n

Ett alternativ är detta men då blir det ett "dött hörne" med risk att det samlas bôs och svårare att städa, har bla 2 garderober och 1 klädställning jag kan ställa längs den tomma väggen.
https://ibb.co/hRCJdhSC

Innan jag börjar flytta garderober o skit så tänkte jag kolla om nån har lite input? nåt jag inte tänkt på?
/A.A
Har som av en händelse idag suttit och skissat på ett framtida boende och googlat mått på soffor/garderober etc och 'how big room is needed fit a king size bed' och din skiss är fundamentalt olik mina.

Nu kanske inte proportionerna är exakta, men är de det så ser det ut som en enkelsäng, ett bord som är nästan lika stort och en liten byrå. Rummet är cirka 25 kvadratmeter och har en dörr ungefär i mitten. Även med lite space emellan så får alla möbler plats på mindre en en fjärdedel av ytan.

Vad gör du med resten av rummet? Hur länge har du bott såhär? Hur ofta har du

OnT: jag ogillar att ha sängen mot väggen, känns lite tonårstid, men då var det ju ett nödvändigt ont eftersom rummet var litet. Finns det utrymme (o h det verksr det ju göra för dig) föredrar jag den under ett fönster, så det är mitt förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in