Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-18, 01:00
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Har hört liknande historier från folk som har varit i Enköping, att det är svårt att komma in i gemenskapen.

Enköpingsbor är väldigt speciella, varför vet jag inte riktigt.

Så verkar det vara oavsett var man bosätter sig, Enköping, Borås, Stockholm, Storuman, Hässleholm osv.
Citera
2025-12-18, 18:24
Medlem
Skitsnack! Kom hit för snart 10år sedan och har massa vänner. Gymmet, genom barnen och puben är bra ställen att få ny vänner på.
Citera
2025-12-18, 18:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Jag går i planer på att flytta till enköping då jag tycker staden är otroligt mysig, lugn och fin. Om jag jobbar i Sundbyberg, hur tar jag mig till jobbet på bästa sätt? Hur många pendlarstationer passerar man osv, och vad kostar ett månadskort med SJ?

Vad tror du om Strängnäs istället?
Citera
2025-12-18, 18:32
Medlem
Hellesylts avatar
Enköping duger inte men Falköping, Norrköping, Lidköping och Linköping är bra ställen att bo om du har familj.
Citera
2025-12-19, 21:15
Medlem
flaess avatar
"Sveriges närmaste stad" upplever jag som en trevlig småstad. Den geografiska närheten till Västerås. Uppsala, Eskilstuna och Stockholm är ett stort plus. Ovanpå detta många fina parker och vacker natur strösslad med många slott och herrgårdar i närheten.

Jag håller dock inte med en tidigare postare i tråden om att Enköpingsbor sticker ut som påfallande speciella, kyliga och slutna. Det är nog snarare typiskt uppländskt. Samma epitet klistras även på folk som är från Uppsala, Roslagen och Norduppland, där jag är hemmahörande. Samma gäller även för grannlandskapet Västmanland. Upplänningar och västmanlänningar tenderar till att vara "norrländska" till kynnet, på gott och ont.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in