2025-10-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Ok, där ser man, aldrig hört talas om rörligt överföringspris förut.
Den sätts på din max förbrukning under månaden, bolag har lite olika mått typ tre högsta timmen/kvarten.
Citera
2025-10-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Mitt elnätbolag har en rörlig komponent i överföringsavgiften som beror på spotpriset och är typiskt mellan 17 och 23 öre per kWh. De har ännu inte infört effektavgift dock.

Ja, trodde i min enfald att det var när nätbolags version av effektavgift men när jag kontaktade dem.oxj frågade sa de att rörlig överföring är det flera som inför nu. Effektavgiften kommer de i föra längre fram ovanpå detta.
Citera
2025-10-28, 18:12
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den sätts på din max förbrukning under månaden, bolag har lite olika mått typ tre högsta timmen/kvarten.
Det har inget med effektavgift att göra.
Citera
2025-10-28, 21:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Mitt elnätbolag har en rörlig komponent i överföringsavgiften som beror på spotpriset och är typiskt mellan 17 och 23 öre per kWh. De har ännu inte infört effektavgift dock.

Länken funkar inte.

https://elbyte.se/auto
Citera
2025-10-29, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Inte på "min" förbrukning, då det är fast pris på 15,7 öre plus moms, men jag antar att du menar på din egen elräkning.

Men nu misstänker jag att du pratar om effektavgiften och inte överföringsavgiften
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in