2025-10-04, 15:04
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Orkanen_Gudrun

Jag mindes fel, trodde det var på 90-talet. Så mitt påstående om värsta stormen på 25 år var felaktig.

Gudrun hände 8 januari 2005, alltså bara lite drygt 20 år sedan.
Citera
2025-10-04, 15:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Jag såg grannens soffkuddar blåsa förbi utanför. De lär hen inte se igen.

Hahahahahahaha.

Nä, tror inget allvarligt hänt här heller. Men jag är van att vara i ett område som aldrig får extremväder. Skulle dock tro att rätt mycket träd fallit.

Sedan är det helt tyst i luftrummet med, annars flyger de ofta helkoptrar och övningsflyg här.
Citera
2025-10-04, 15:20
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Gudrun var ingen storm,,det blåser ibland.

När bilar flyttas och husvagnar blåser iväg då är det storm.

Gudrun räknas som den värsta naturkatastrofen i Sverige och kostade samhället 4 miljarder.
Citera
2025-10-04, 15:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Södra Sverige här. Det blåser så det ilar i skorstenen och regnet bara forsar ned från himlen.

Ett mäktigt skådespel.

Där jag bor blåser det knappt någonting. Regnar en jävla massa bara.
Citera
2025-10-04, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det dog flera personer pga stormen Gudrun. Cirka 20 personer dog pga stormen Gudrun. Antingen för att träd blåste ner på tex dras bilar. Eller vid efterarbetet efter stormen.

Oerhört efterblivet att räkna in folk som förolyckats vid efterarbetet som "omkomna i stormen Gudrun". Ungefär som "död med covid" när nån dog i bilkrasch. Sluta genast med sånt din idiot.
Citera
2025-10-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Oerhört efterblivet att räkna in folk som förolyckats vid efterarbetet som "omkomna i stormen Gudrun". Ungefär som "död med covid" när nån dog i bilkrasch. Sluta genast med sånt din idiot.

8 personer dog direkt av stormen. Och resterande dog när de röjde upp efter stormen. Hade stormen ibte varit, hade ingen av dem dött. Men så långt tycks du inte kunna tänka.
Citera
2025-10-04, 15:58
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Nej det blåser lite bara. Man får räkna med att träd faller osv. Ni är ena ignoranta rädda människor bara som påverkas av medias manipulering.
Nu har Sexpressen börjat närma sig slutet på Kaos på Västkusten.

" Åkattraktionen Lisebergsbanan i Göteborg stannade och evakuerades vid lunchtid på lördagen. Något som GP var först med att rapportera.

Anledningen var att ett träd inne på Liseberg fallit under stormen och löv hamnat på bergodalbanans spår.

– Det tåget som åkte igenom lövverket kom in på perrongen och de gästerna har vi tagit hand om. Det är naturligtvis en omtumlande och för vissa en chockartad upplevelse så vi ser till att ge dem det stöd de behöver, säger Clara Rosendahl, kommunikationsansvarig på Liseberg. "
Citera
2025-10-04, 16:31
Medlem
Här har vi kaoset i Stockholm.. helt otroligt vilken storm!!!😂 https://www.aftonbladet.se/stories/390227/haer-flyger-taket-till-uteservering-ivaeg?utm_source=share&playlistId=UtLPXtAbdp0SMUgo Zh9hC4Kz
Citera
2025-10-04, 16:56
Medlem
otellos avatar
Helvete vad det blåser. Hur illa är det på västkusten?
Citera
2025-10-04, 17:13
Medlem
Milla1s avatar
Jag bor på Värmdö som ligger några mil utanför Stockholm och här har vi inte blivit drabbade av stormen ännu
Senast redigerad av Milla1 2025-10-04 kl. 17:30.
Citera
2025-10-04, 17:21
Medlem
bl-gr-ns avatar
Nu har det mojnat på västkustens inland.
Grenar rör sig fortfarande men intet mer... Fortfarande mycket löv kvar på träden.

Min Piassavakvast som blåsten flyttade på, står fort farande lutad mot väggen...

Detta var ingen storm att nämna i annalerna för framtida generationer, bara en höststorm bland andra.
Senast redigerad av bl-gr-n 2025-10-04 kl. 17:35.
Citera
2025-10-04, 18:27
Medlem
Sunimods avatar
Jag tycker det är bra att. SMHI går ut med varningar.
Det får en del med hjärnan i funktion att tänka till innan de ger sig ut.
Hittills noll allvarliga olyckor. En del nedblåsta träd och en del strömavbrott.
Kanonbra tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in