Igår, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, rättsväsendet kan inte döma utifrån det, och det var inte vad jag skrev heller. Utan jag skrev att är en tjej/kvinna torr i vaginan så signalerar det att hon inte är det minsta upphetsad. Och då behöver man backa och se över om man har samtycke eller inte. Blev det tydligare så?

Hans agerande gör det solklart. Varför gömma sig bakom sin luva just efter våldtäkten och påstå att man gör så för att "dölja sin otrohet", när han bara 30 minuter tidigare hånglade helt öppet och obrydd , vilket ju också är otrohet. Det är förhören med honom och med vissa vittnen som gör det tydligt för min del att det handlar om våldtäkt. Ihop med målsägandes desperata försök att få hjälp bort från honom. Sedan finns det som sagt var en film vi inte har sett. En film som delvis visar brott. Och som ligger som bevis.

Tja, många gånger blir det friande dom i våldtäktsmål, för att bevisningen inte håller hela vägen. Detta innebär inte per automatik att ingen våldtäkt har skett. Utan endast att det är svårt att bevisa att våldtäkt har skett. Och håller inte bevisningen måttet så är det "hellre fria än fälla" som gäller i en rättsstat. Där har du mitt svar, kunde jag ge Utan att Hovrättsdom ens har kommit. Blur det friande dom, så har det oftast med att bevisningen inte håller måttet, att göra.

Saker är inte automatiskt konstiga för att de inte stämmer överens med hur du skulle agerat, tjejen i detta fall verkar ångra sexet det gör det dock inte till en våldtäkt, att Josef generat vill ifrån toakön efter att ha knullat därinne är inte det minsta konstigt så hade 98% agerat som
Citera
Igår, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon är 17 år. Vittnen säger att hon ser utsatt ut. Hon är fullare än honom. Han är närmre 30, påtänd. Dominant. Det är hotfullt i sig för en 17-åring!

Hon försöker få hjälp bort från honom. Ringer och skickar meddelanden för att få hjälp... Skriver "körsbär" till sin ena vän, vilket är ett kodord att hon behöver hjälp. Hon filmar när han är på henne strax innan våldtäkten och skickar filmen med text "hjälp är någon kvar?" Till vänner som är på samma krog.

Hon har sagt nej till att följa med honom hem. Vilket borde få honom att inse att hon verkligen inte heller vill följa med honom in på toaletten!

Den här mannen har enligt vittne tidigare stirrat på unga tjejer och väckt obehag.

Och enligt ett annat vittne har han en viss närmast aggressiv framtoning stundtals.

Fult av dig att försöka få henne till någon slags medbrottsling.

Hon är bara en ung tjej som råkar på en kokainpåtänd 30 åring som har problem med att följa brottsbalken.
Hur ser man ut när man "ser utsatt ut"? Vilka var var vittnena som ansåg henne "se utsatt ut"?
Citera
Igår, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hur ser man ut när man "ser utsatt ut"? Vilka var var vittnena som ansåg henne "se utsatt ut"?

Står i FUP, bland annat 2 tjejer som inte känner BO. Andra vitten har uppgett att han tidigare ochså agerat på ett obehagligt sätt mot tjejer.
Citera
Igår, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Lätt att säga med facit i hand.

Men jag skulle absolut ligga med någon som gav samtycke till att göra det jag själv önskade att göra.

Men eftersom han gjorde det han gjorde snabbt ute på en toalett på krogen så gissar jag att det försämrade hans odds att framstå som the perfect one.

Hon ville ju tydligen knulla någon annan som redan sovde.

"Men jag skulle absolut ligga med någon som gav samtycke till att göra det jag själv önskade att göra".

Fast om du läser FUP och domen så framkommer det att hon upprepat sagt nej till sex med den dömde GM. Något även GM vitsordar.

Han tar inte hennes nejsvar utan tar istället tag om hennes axlar och föser henne framför sig till toaletten. Inte heller GM påstår intiallt att han frågat om samtycke efter att han låst in BO på toaletten.

"Hon ville ju tydligen knulla någon annan som redan sovde".

Vad har det med något att göra över huvud taget?
Citera
Igår, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ombytta roller. Det är BO som är på & YK som inte är så intresserad:

Sen säger hon att hon försökte boka taxi för att åka & hämta upp YK för att ta med honom hem till sig.

YK spelar in en video hemma hos kompisen 02:03, lite senare går han & lägger sig & BO håller på & messar / ringer massor med start runt 02:30 (att de ska ses) som han inte svarar på.

Om du tolkar det som att hon inte vill åka hem till YK & inte är intresserad av att ha sex med honom hade du tolkat även det som våldtäkt om han fallit till föga.

De flesta hade försökt ta sig ut så diskret det går efter ett toaknull om en lynchmobb väntar utanför.

"Sen säger hon att hon försökte boka taxi för att åka & hämta upp YK för att ta med honom hem till sig.

YK spelar in en video hemma hos kompisen 02:03, lite senare går han & lägger sig & BO håller på & messar / ringer massor med start runt 02:30 (att de ska ses) som han inte svarar på".

Vad har det med saken att göra?

"De flesta hade försökt ta sig ut så diskret det går efter ett toaknull om en lynchmobb väntar utanför".

Vilken lynchmobb?

Och om det nu funnits en "lynchmobb" utanför, hur hade en hårt åtdragen luva för att dölja sin identitet hjälpt menar du?

Och om han visste att han inte gjort något fel, varför skulle han ens bry sig?
Citera
Igår, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Hon uppger ju i förhör att hennes inställning var att ge honom det han ville ha.

Sen att hon är torr där nere innebär ju inte per automatik att det är våldtäkt..

Solklar våldtäkt? Är du seriös.

Du påstår helt utan kontext "Hon uppger ju i förhör att hennes inställning var att ge honom det han ville ha". Den dömde GM visste att hon inte ville (han har vitsordat att hon avböjt hans inviter). Han tar inte hennes nej, han föser fysiskt henne till toan och låser in henne. Att hon då väljer att inte göra fysiskt motstånd är inte det samma som samtycke/frivilligt deltagande. Det är skademinimering för att inte utsättas för ännu grövre våld än själva våldtäkten.

Om du flera gånger sagt nej till en ränare, nej jag vill inte ge dig mina pengar, rånaren föser då fysiskt iväg dig, låser in dig i ett trångt utrymme. Skulle du då anse att du blivit rånad även om du i samband med det hela inte blivit misshandlad?

"Sen att hon är torr där nere innebär ju inte per automatik att det är våldtäkt".

Nej att någon inte är våt innebär inte automstiskt att det är våldtäkt. Men i kontexten att hon uppretad avböjt hans sexuella inviter, att han fysiskt föst in henne på en toalett och låst in henne. Och att hon inte på något sätt verbalt eller fysiskt visat något som helst intresse till samlag och att hon är så torr att han inte kan penetrera henne utan att smörja in kuken med spott så borde det vara ytterst uppenbart att hon inte samtycker eller deltar frivilligt.

Efter fullbordad våldtäkt försöker han även dölja sin identitet bakom sin luva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in