Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Det höjer alltid nivån på argumentationen om man kallar någon för "extra korkad".
Givetvis höjer det nivån, åtminstone Flashback-nivån. Gillar du inte att bli förolämpad tror jag att det finns ett ställe som heter Facebook.
Citat:
Du har helt rätt det skulle stått att EU godkänner, inte att stödet är från EU. Men det ändrar inte fakta att elstöd är något som tyska staten tydligen anses behövs.
Denna artikel är från 2026 och inte som din artikel från 2018 när det flödade in billig rysk gas från ryssen.
Det har hänt en del från 2018 som du kanske vet.
Jag som är "extra korkad" ska absolut inte argumentera med dig. Du verkar övertygad om att energipriser är oviktigt och jag hoppas du har rätt.
Jag tyckte jag var ganska tydlig med att mina källor krävde ett minimum av eget tänkande (hoppsan, flashback-nivå igen).
2018 var före alla energikriser och dylikt. En siffra på hur stor andel det årets industriföretag la på energikostnader ger alltså en baslinje att jämföra eventuella framräkningar med. Sedan 2018 har priset på el och gas i Tyskland ungefär fördubblats. Den tyska industrins merkostnader till följd av energikrisen handlar alltså om kostnadsökningar på cirka två procent. Om du vill kalla det för en brutal kostnadsökning så är du givetvis fri att göra det. Precis som övriga läsare är fria att göra en annan (mer rimlig) tolkning.