"sålde" nyligen en dator till Prenew ett företag som ger en bra pris på datorn för att sen hitta fel och sen föreslå ett nytt pris.. typ 25% mot vad man utlovats först.
Jag "sålde" en i7 10700k med 32gb Ram samt RTX3080 till dem o fick ett föreslaget pris .. dock när de "inspekterat" datorn fick jag följande :
Inspektörens kommentar:
grafikkortets minne har något fel, troligen på grund av att minnet har gått för varmt för länge-
De ville dra av 4500 på priset, dock betvivlar jag detta o valde att de ska skicka tbx datorn
Den har aldrig hängt sig nånsin och de känns som detta bara är ett försök att få mig att sälja till underpris men...
Hur kollar jag detta då jag får den tbx (om jag får haha)
Har googlat o fått upp man ska kolla temp men skulle de upptäcka fel pga av den varit för varm skulle den ju börjat strula eller vad skulle de isåfall hittat detta "fel" ?
Hur dom kommit fram till det borde väl framgå.
Det du kan göra är att köra ett stresstest på gpu via OCCT, furmark eller 3Dmark, då
ser du temperaturer och om det blir några artefakter, frysningar.
Hur dom kommit fram till det borde väl framgå.
Det du kan göra är att köra ett stresstest på gpu via OCCT, furmark eller 3Dmark, då
ser du temperaturer och om det blir några artefakter, frysningar.
Jag fick bara förklaringen "minnet har något fel" inte specifierat alls.. datorn har fungerat o aldrig ens blåskärmat
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!